آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / مازندران سرزمین علم و شهادت

مازندران سرزمین علم و شهادت

مازندران سرزمین علم ، علمای بزرگ و ‌شهدا است .

به گزارش ساری فردا، سید محمد هاشمی معاون حقوقی ، امور مجلس و استان ها ب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در آئین تودیع و معارفه مدیران کل فر هنگ و ارشاد اسلامی مازندران که با حضور سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از هنرمندان استان و اصحاب رسانه در سالن همایش سلمان هراتی برگزار شد گفت: مازندران سرزمین علم و شهادت است و علمای بزرگی در این سرزمین پرورش یافتند و امور فرهنگی را باید به مردم بسپاریم .

وی با بیان اینکه ، مدیران باید پست های مدیرت را که فرصتی است برای خدمت به مردم غنیمت بشمارند گفت : مدیران نباید پست جدید را سکوی پرش و هوا خواهی در نظر بگیرند.

هاشمی با اشاره به اینکه : بدون لکنت از ارزش های انقلابی پاسداری می کنیم اظهار کرد: وظیفه وزارت ارشاد و ادار ات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صدور مجوز ها در بخش هایی مانند : کنسرت ها، رسانه و کتاب است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به: فعالیت های ارزنده عباس زارع مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد : انتخاب مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بسیار سخت بود تا بتوانیم شخص شایسته برای این پست انتخاب کنیم اما با تحقیقات بسیار با توجه به سابقه درخشان آقای حسین جوادی در مسئولیت های مختلفی که در دیگر استان ها داشتند را برای این مسئولیت سنگین انتخاب کنیم.

سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نیز در این نشست با اشاره به ورود ۲۰ میلیون نفر مسافر و گردشگر به مازندران در تعطیلات ۱۳ روزه نوروز امسال گفت : خدمات رسانی ملی به این مسافران و گردشگران با اعتبار ات محلی بسیار سخت است و باید نگاه ویژه به این استان شود.

وی افزود: کار فرهنگی در مازندران سهل و سخت است ، سهل به این‌ دلیل که فرهنگ اصیل ما ایرانی ها به ویژه مازندرانی ها فرهنگ کهن و غنی چند هزار ساله و مازندران سرزمین علویان است اما سخت به دلیل اینکه مورد هجوم قرار گرفته است.

سلگی با اشاره به ظرفیت ساحلی استان گفت : علاوه بر فعالیت های فرهنگی اسلامی در تعطیلات نوروز و تابستان ، باید از سواحل مازندران بهره اقتصادی هم ببریم و با ایجاد غرفه در سواحل ، برای هنرمندان استان منبع درآمدی ایجاد کرده و هنر اصیل مازندرانی را نیز به مسافران و گردشگران نشان دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران اظهار کرد : متاسفانه مازندران رتبه نخست طلاق در کشور را دارد و مهم ترین دلیل آن بی تعهدی حضور گردشگران در این استان است و بی فرهنگی را که با فرهنگ غنی و کهن مردم این استان مطابقت ندارد را در این سرزمین ترویج می کنند.

وی افزود : از مدیر کل ارشاد اسلامی استان خواستار برگزاری نمایشگاه فصلی و دائمی ،برگزاری کنسرت ، تجلیل از فر هیختگان استان و به ویژه‌ ترویج موسیقی سنتی و کار های شاخص فرهنگی هستیم.

حسین جوادی مدیر کل فرهنک و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این آئین گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا فرهنگ غنی مازندران را حفظ کنیم .
وی افزود: باید در هر مسئولیتی که به عهده گرفتیم گره گشا باشیم .
عباس زارع مدیر کل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز با اشاره به اینکه موازی کاری دستگاه های فرهنگی گفت: متاسفانه فعالیت دستگاه های فرهنگی مانند، اداره کل تبلیغات اسلامی، کتابخانه ‌، سپاه و … موجب آسیب جدی به فرهنگ این استان می زند و باید همه این دستگاه های مر تبط فرهنگی در قالب شورای فرهنگ عمومی فعالیت کنند و این شورا اتاق فرمان این دستگاه ها باشد.
در پایان این مراسم از زحمات عباس زارع مدیر کل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به شایستگی تجلیل شد و حسین جوادی به عنوان مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران معرفی شدند .
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *