آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / مازندرانی ها چشم انتظار پیکر مطهر ۱۳ شهید گمنام (خوشنام) دفاع مقدس

مازندرانی ها چشم انتظار پیکر مطهر ۱۳ شهید گمنام (خوشنام) دفاع مقدس

مازندرانی ها در ایام فاطمیه میزبان پیکر مطهر ۱۳ شهید گمنام( خوشنام) دفاع مقدس در سرزمین علویان می شوند .

به گزارش ساری فرد، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران: امروز در نشست استانی ستاد تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام با گرامیداشت یاد همه شهدا و با اشاره به اینکه از سوی ستاد کل نیروهای مسلح روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به روز ملی شهدای گمنام نامگذاری شده است، اظهار کرد : به این مناسبت مازندران میزبان پیکر مطهر ۱۳ شهید گمنام سال های دفاع مقدس می‌شود.

وی با بیان اینکه: این تشییع همزمان با تشییع سراسری ۳۰۰ شهید گمنام برگزار خواهد شد، افزود: پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام یک هفته قبل از برگزاری مراسم تشییع وارد استان شده و میهمان مردم علوی تبار استان خواهند شد.

سردار ملکی با بیان اینکه : مراسم وداع و تشییع متمرکز استانی در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ساری پیش بینی شده است، گفت: همچنین برنامه وداع و تشییع شهرستانی در ستادهای شهرستانی با محوریت سپاه کربلا برنامه ریزی می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه: ۱۱ شهرستان میزبان پیکر پاک شهدای گمنام هستند، ادامه داد: منطقه نمک آبرود چالوس یک شهید گمنام، دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی آمل یک شهید، منطقه گتاب بابل یک شهید، بابلکنار یک شهید، شهرک شهید سلیمانی (مسکن مهر) نکا یک شهید، شرکت نکاچوب میاندورود یک شهید، یادمان شهدای بسیج آمل یک شهید، پایگاه دریایی سپاه بابلسر یک شهید، مجتمع فرهنگی سمسکنده ساری یک شهید، مرکز آموزش عالی شهید مطهری نوشهر یک شهید، دانشکده فنی و حرفه ای محمودآباد یک شهید، قائمشهر یک شهید و مرکز آموزش عالی ملاصدرای رامسر یک شهید را میزبان هستند.

این مسئول اظهار کرد: شهدای گمنام سراسر نور و معرفت هستند و مسیر روشن و هدایتگری را برای ما مشخص می کنند، از این خوشنامان تاریخ به عنوان رسانه ای برای جهاد تبیین یاد و گفت : شهدا مهمات فرهنگی جمهوری اسلامی در میدان جنگ نرم هستند و برکت حضور آنان بصیرت افزا و امیدآفرین است.

وی: بر ضرورت زنده نگه داشتن فرهنگ شهادت در جامعه و تبیین ارزش های دفاع مقدس در میان جوانان بویژه دانش آموزان و دانشجویان تأکید کرد و گفت: شهدا پادزهری در برابر تیرهای سهمگین و زهرآلود شیاطین و در راس آن استکبارجهانی هستند و وظیفه داریم این گوهرهای ناب را به جامعه امروز معرفی و سیره شهدا را به جامعه تزریق کنیم.

سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه: ابعاد و زوایای راهبردی وصیت‌ نامه شهدا باید در جامعه و به ویژه میان نسل جوان تبیین و روشنگری شود گفت: دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در میان ملت ایران است و بازگشت پیکر پاک شهدای گمنام در این برهه از زمان پیام امید آفرینی را به جامعه ما منتقل می کند.

وی : بر ضرورت تبیین خاطرات شهدا در جامعه تاکید کرد و افزود: امروز جامعه نیازمند فرهنگ دفاع مقدس است و وظیفه داریم در راستای جهاد تبیین تلاش ویژه داشته باشیم.

کهنسال: با گرامیداشت یاد شهیدان احمد کشوری و علی ییلاقی اشرفی به زوایای مختلف وصیت نامه شهدا اشاره و بر لزوم توجه جدی به نکات توصیه شده شهدا تاکید کرد و گفت: باید ابعاد مهم و راهبردی وصیت نامه های شهدا در جامعه تبیین شود.

این مسئول با اشاره به : برکت حضور شهدا در جامعه بر لزوم برگزاری باشکوه مراسم شهدا تأکید کرد و گفت : برای مراسم تشییع شهدای گمنام همه مسئولان باید پای کار بیایند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *