آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / غرق شدن ۷۶ نفر از هموطنان در دریای مازندران / تاکید بر فرهنک سازی ملی

غرق شدن ۷۶ نفر از هموطنان در دریای مازندران / تاکید بر فرهنک سازی ملی

۷۶ نفر از هموطنان از آغاز تا پایان طرح دریا در سواحل مازندران غرق شدند و جان باختند

به گزارش ساری فردا، ،دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه: ۷۶ نفر از هموطنان ، از آغاز طرح دریا تا کنون در سواحل دریای مازندران غرق شدند و جان باختند اظهار کرد این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه : ۷۲ نفر از غرق شدگان مرد و بقیه زن بودند ، افزود : ۷۵ درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند .

عباسی خاطرنشان کرد: بر اساس این گزارش ، در این مدت شهرستان های نوشهر با ۱۳ ، محمود آباد با ۱۱ ، بابلسر و عباس آباد هر کدام با ۸ فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی و شهرستان های جویبار و بهشهر بدون فوتی گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بر اساس آمارها، بیشترین ماه که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با ۳۷ ، تیر با ۲۹ ، خرداد با ۸ و شهریور با ۲ مورد به ثبت رسید.

این مسئول اظهار کرد: بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۲۷ مورد هستند و بعد از آن ۱۱تا ۲۰ با ۲۲ مورد و ۳۱ تا ۴۰ با ۱۱ مورد غرقی در رتبه های بعدی قرار دارند.

عضو شورای قضایی استان با اشاره به اینکه : بیشتر این افراد با وجود توصیه ها و هشدارهای مکرر، محدوده های ایمن سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند افزود : بیشتر غرق شده ها از قشر جوان، غیر بومی و مسافر هستند لذا به نظر می رسد اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص نحوه استفاده مطلوب و ایمن از دریا نیاز به عزم ملی در سراسر کشور دارد و تلاش مسئولان استانی به تنهایی چاره ساز نخواهد بود
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *