آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / عطر لاله های زهرایی در دیار علویان/تشییع پیکر مطهر ۱۴ شهید گمنام در مازندران

عطر لاله های زهرایی در دیار علویان/تشییع پیکر مطهر ۱۴ شهید گمنام در مازندران

پیکر‌های مطهر ۱۴ شهید گمنام ( خوشنام) ایام فاطمیه در مازندران دیار علویان تشییع می‌شود.

به گزارش ساری فردا، سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، در حاشیه نشست ستاد استانی تشییع و تدفین ۱۴ شهید گمنام در مازندران که عصر امروز در صدا و سیمای تبرستان برگزار شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه : استان مازندران در ایام شهادت حضرت زهرا (س) میزبان پیکرهای مطهر ۱۴ شهید گمنام است، اظهار کرد : پیکرهای مطهر شهدا ساعت ۱۵ دوشنبه ۲۸ آذر در میدان شهید کشوری بابل مورد استقبال مردم شهیدپرور دیار علویان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این مراسم به صورت تجمعی با حضور اقشار مختلف مردم همراه با مداحی و عزاداری برگزار می‌شود و پس از آن کاروان لاله های زهرایی به سمت میدان ولایت و دانشگاه صنعتی نوشیروانی تشییع میشود.

سردار ملکی با بیان اینکه : پس از تشییع باشکوه، مراسم «شبی با ستاره ها» تجدید عهد و پیمان دانشجویان با شهدا بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود، ادامه داد: مراسم استقبال از کاروان «لاله‌های زهرایی» و «شبی با ستاره ها» به صورت زنده از شبکه تبرستان پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه : پس از این مراسم، پیکرهای مطهر ۱۲ تن از شهدای گمنام به معراج شهدای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران منتقل می شوند، افزود: پیکرهای مطهر ۲ تن از شهدای گمنام به ستاد اجرایی شهدای گمنام بابل منتقل می شود و دانشجویان این دانشگاه در روز سه شنبه با اجرای برنامه و تجدید میثاق دانشجویان با شهدای گمنام خواهند پرداخت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران بیان کرد: پیکرهای مطهر ۱۴ شهید گمنام در روز پنجشنبه تحویل سپاه کربلای مازندران خواهد شد و از شنبه سوم دی در قالب دو کاروان «لاله های زهرایی» رزمایش بزرگ فرهنگی معرفتی در شهرهای غرب و شرق استان برگزار خواهد شد و مردم در شهرهای کلاردشت، سلمانشهر، نور، تنکابن و عباس آباد از کاروان «لاله های زهرایی» استقبال خواهند کرد.

وی : مسیر کاروان «لاله های زهرایی» را در شرق استان نیز اعلام کرد و گفت: کاروان شهدای گمنام در شهرهای گلوگاه، بهشهر، میاندورود، سیمرغ، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی مورد استقبال مردم شهیدپرور و قدرشناس قرار خواهند گرفت.

سردار ملکی: زمان مراسم استانی شب وداع با شهدای گمنام را شامگاه دوشنبه پنجم دی بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای امام خمینی (ره) شهرستان ساری اعلام کرد و گفت: مراسم تشییع استانی پیکرهای مطهر ۱۴ شهید گمنام نیز سه شنبه ششم دی همزمان با سراسر کشور و در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) ساعت ۹ صبح از میدان شهدای ساری تا میدان امام (ره) برگزار خواهد شد.

این مسئول گفت : پیکرهای مطهر ۴ شهید گمنام ساری پس از تشییع استانی برای خاکسپاری به روستای سمسکنده، روستای طوقدار بخش رودپی، صدا و سیمای مرکز استان و میدان ولایت منتقل می شود.

سردار ملکی افزود: پیکرهای مطهر ۱۰ شهید گمنام نیز برای مراسم وداع شهرستانی و تشییع و خاکسپاری به شهرهای نکا، قائمشهر، آمل، بابل، بابلسر، محمودآباد، نوشهر، چالوس و رامسر منتقل می شود.

وی با بیان اینکه: مراسم وداع و تشییع استانی پیکرهای مطهر ۱۴ شهید گمنام به صورت زنده از شبکه استانی تبرستان پخش خواهد شد از مردم شهیدپرور و قدرشناس استان جهت شرکت در برنامه های وداع، تشییع و تدفین این لاله های زهرایی دعوت کرد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *