خانه / اخبار ساری / ضرورت دیپلماسی غذایی برای تامین نیازهای استان/مرکز تحقیقات، ارقام برنج اقتصادی را معرفی کند.

ضرورت دیپلماسی غذایی برای تامین نیازهای استان/مرکز تحقیقات، ارقام برنج اقتصادی را معرفی کند.

استاندار مازندران، بر دیپلماسی غذایی برای تامین نیاز های استان تاکید کرد.

به گزارش ساری فردا، استاندار مازندران در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان که در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه: واردات دام زنده از کشورهای همسایه پیگیری شود، اظهار کرد: مسوولان استانی باید مدیریت کنند از طریق تهاتر کالا با سایر استان‌ها، نیازمندی های استان را تامین کنیم.

وی ادامه داد: می‌توانیم از طریق ارسال مرکبات و گوشت مرغ به سایر استان‌های کشور، گوشت قرمز و سایر کالاهای مورد نیاز را وارد استان کنیم.

حسینی‌پور گفت: با توجه به اینکه مازندران بازار مرغ کشور را تامین و تنظیم می‌کند، کشور هم باید نیازمندی‌های این استان را تامین و بازار مازندران را تنظیم کند.

دیپلماسی غذایی برای تامین نیازهای مازندران

وی به دیپلماسی غذایی اشاره کرد و گفت: با کشورهای همسایه وارد مذاکره شویم و با دیپلماسی فعال، امنیت غذایی استان و کشور را تامین کنیم.

استاندار مازندران : خواستار پرداختن جهاد کشاورزی مازندران به مقوله دیپلماسی غذایی با کشورهای همسایه شد و گفت : از ظرفیت‌ها، امتیازات و امکانات موجود در تامین نیازمندی‌های استان استفاده کنیم و اجازه ندهیم به بازار شوک وارد شود و نباید چشم انتظار تخصیص سهمیه از تهران برای این استان بمانیم.

لزوم بهره گیری از خدمات ملی برای خدمت به مردم و مسافران

وی : شرایط امسال را به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و سال نو ویژه خواند و اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی به مردم و مسافران ایجاد شود و همه امکانات و اقلام برای مردم استان و مسافران فراهم شود.

حسینی‌پور گفت: با توجه به اینکه: میزبان میلیون‌ها مسافر در استان هستیم باید از خدمات ملی هم بهره‌مند شویم و به ویژه در تامین گوشت قرمز استان آرامش را در بازار حاکم کنیم و نیازها تامین شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه : مرغ و گوشت منجمد در مناطق محروم و دورافتاده استان توزیع شود گفت: با کمک بسیج، گروه‌های جهادی و بخشداران، توزیع اقلام اساسی در این مناطق انجام شود.

نهضت خدمت رسانی در ماه مبارک رمضان راه اندازی شود.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار کرد: از جهاد کشاورزی انتظار کار جهادی داریم و این خدمات باید در مناطق محروم استان ملموس و مشهود باشد.

وی : خواستار راه‌اندازی نهضت خدمت‌رسانی در ماه مبارک رمضان شد و گفت: آثار و تبعات خدمت‌رسانی به روستاییان و محرومان اطلاع‌رسانی شود و از برکات و نعمات آن بهره‌مند شویم.

با کسی محافظه کارانه برخورد نمی کنیم

حسینی پور : با هشدار به کسانی که قصد برهم زدن آرامش بازار را دارند، تاکید کرد: با هرگونه فساد و تخلف و خیانت به مردم برخورد قاطع داریم و نگاه محتاطانه و محافظه‌کارانه به کسی نداریم و نمی‌گذاریم انحرافی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم بوجود آید.

استاندار مازندران تاکید کرد : تحقیقات کشاورزی مازندران باید وسط میدان باشد و برنج‌های بی کیفیت را از چرخه تولید خارج کند و ارقامی را معرفی کند که کیفی باشد و نیز صادرات محور و تجاری باشد.

مرکز تحقیقات برنامه تولید برنج اقتصادی را ارائه کند.

وی افزود: سال آینده نباید شاهد تکرار وضعیت برنج مانند امسال باشیم و برنامه مرکز تحقیقات در این زمینه ارائه شود.

استاندار مازندران: خواستار عرضه مستقیم برنج به مسافران استان شد و گفت: برنامه و طرحی ارائه کنیم که مسافران برنج مصرفی خودشان را مستقیم از مازندران تهیه کنند.

گزارش ها را از مردم می گیریم نه از مدیران

حسینی پور در پایان ناکید کرد: همه مدیران در هر جایگاه و رده‌ای باید پذیرش مسوولیت خود را داشته باشند و پاسخگو باشند و نتایج فعالیت های مدیران در کف جامعه خودش، را نشان دهد و گزارشات را نه از نشست ها بلکه از مردم و خیابان جمع‌بندی می‌کنیم.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *