آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / صادرات پرتقال مازندران به چین برای نخستین بار در تاریخ کشور / اختصاص هزار هکتار زمین به کاشت گل محمدی در منطقه دودانگه ساری

صادرات پرتقال مازندران به چین برای نخستین بار در تاریخ کشور / اختصاص هزار هکتار زمین به کاشت گل محمدی در منطقه دودانگه ساری

پرتقال مازندران برای نخستین بار در تاریخ ایران به کشور چین صادر می شود.

به گزارش ساری فردا، محمد مهدی برومندی معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با حضور در چهاردهمین نشست قرارگاه امنیت غذایی مازندران که امروز در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد ،از صادرات پرتقال های مازندران به کشور چین برای نخستین بار در تاریخ کشور خبر داد و اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی خانه و سنگر ما در وزارت جهاد کشاورزی است و بسیار خرسند هستیم این کمیسیون تخصصی همراهی خوبی با وزارت جهاد کشاورزی دارد.

وی ادامه داد: مازندران استان ویژه کشاورزی کشور و نقش این استان در امنیت غذایی کشور بسیار مهم است.

برومندی گفت : مازندران را ایران کوچک می‌بینیم و وقتی بحث امنیت غذایی می‌شود ذهن ها به سمت استان مازندران می رود که نه تنها برای تولید استان مهم است بلکه نقش پشتیبانی پایتخت را هم دارد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در شرایط جنگ اقتصادی اقدام به تولید و تامین امنیت غذایی می‌کنیم و جهاد کشاورزی سفره دار مردم است و باید مراقب سفره مردم باشیم.

این مسئول افزود: سفره مردم با همت و تلاش جهاد کشاورزی مدیریت شد و بخشی از آن به همت همکاران جهاد کشاورزی مازندران است.

برومندی اظهار کرد : در ایام نوروز ، مازندران میزبان حضور میلیونی مسافران است و تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر این است در این ایام نباید کسری کالا داشته باشیم و ذخایر استراتژیک (اساسی) فراهم باشد.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی: به مسئله تولید اشاره کرد و افزود: هماهنگی بین زنجیره و تولید باید در استان اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: برای اصلاح و احیای باغات مازندران در سال جدید ورود پیدا خواهیم کرد.

برومندی اظهار کرد: در منطقه دودانگه شهرستان ساری بیش از هزار هکتار را می توان به تولید گل محمدی اختصاص دهیم و اعتبارات لازم برای اجرای این اقدام وجود دارد .
معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: تمام سردخانه ها و انبارهای استان باید به سامانه انبارهای عمومی متصل شوند تا شاهد باشیم چه میزان محصول در انبارها ذخیره شده و به کدام استان ارسال شده تا نظارت دقیق بر تولید داشته باشیم.

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

محفل انس با قرآن ویژه جامعه‌ی ورزش و جوانان مرکزاستان برگزار شد

محفل نورانی و معنوی انس با قرآن همراه با ضیافت افطار ویژه جامعه ورزش و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *