خانه / اخبار ساری / شناسایی بیش از ۱۰۰۰ پرونده تخلفات ماده صد در شهرداری ساری

شناسایی بیش از ۱۰۰۰ پرونده تخلفات ماده صد در شهرداری ساری

هزار و ۳۵ پرونده تخلفات مربوط به کمیسیون ماده صد در شهرداری ساری از ابتدای امسال تا کنون شناسایی شد.

به گزارش ساری فردا : مژگان رمضان‌پور رئیس اداره ممیزی املاک شهرداری ساری با اشاره به شناسایی هزارو ۳۵ پرونده تخلفات مربوط به کمیسیون ماده صد در مناطق چهارگانه شهرداری ساری گفت : در طرح تجدید ممیزی، شناسائی املاک تفکیکی و تجمیعی، جمع آوری مشکلات موجود در سطح شهر به موازات ممیزی املاک، شناسائی زمین های خالی و تفکیک شده مجاز و غیرمجاز، به روز رسانی اطلاعات واحدهای مسکونی و تجاری مورد بررسی قرار گرفته و در صورتی که به دلیل تخلف دارای مغایرت باشند به کمیسیون ماده صد ارجاع می‌شوند، گفت: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۳۵ ملک و پرونده دارای مغایرت در مناطق چهار گانه شهرداری ساری شناسایی شده است.

وی افزود: در عصر حاضر مدیریت امور شهرها از نظر وسعت و افزایش جمعیت، بدون دسترسی سریع به منابع اطلاعاتی دقیق و صحیح امکان پذیر نیست.

رمضانپور درباره توسعه شهرها، گفت: توسعه فقط به معنای افزایش وسعت نبوده بلکه توسعه خدمات شهری بر اساس برنامه‌ریزی‌های فنی و اصولی را شامل می‌شود.

رئیس اداره ممیزی املاک شهرداری ساری اظهار کرد : بر اساس ماده ۹ قانون نوسازی و عمران شهری مصوب سال ۴۷ وزارت کشور، شهرداری ها موظف هستند هر پنج سال، یکبار ممیزی املاک را انجام دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد:آخرین ممیزی شهر ساری در سال ۱۳۹۶ انجام شده و از ابتدای امسال طرح تجدید ممیزی شهر ساری آغاز شده است.

رمضان‌پور گفت: در این طرح، شناسائی املاک، نوع کاربری و تغییرات و همه ی اطلاعاتی که در حوزه های مختلف شهری مورد نیاز است به طور میدانی جمع آوری شده و پس از مراحل ثبت، برای اجرای طرح های جامع و تفصیلی و تصمیم‌گیری مدیریت شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول اظهار کرد:از ویژگی‌های طرح تجدید ممیزی شهر ساری در سال ۱۴۰۱ این است که، با تکیه بر دانش و توانمندی کارشناسان ممیزی شهرداری ساری و با ملاحظات آخرین قوانین و تحولات شهرسازی در قالبی نو و با استفاده از شیوه های جدید علمی انجام می شود.

وی با بیان اینکه : کارشناسان ممیزی با توجه به کاهش شیوع و همه گیری کرونا با مراجعه به درب منازل از مالکان و شهروندان، اسناد مربوط به ملک از جمله پروانه ساختمانی، پایان کار، قبوض آب و برق و… را جهت مشاهده و ثبت اطلاعات لازم درخواست کرده و در مواردی که لازم باشد مساحت املاک را نیز برای بررسی اندازه گیری می‌کنند، افزود: از آنجایی که براساس تبصره ۱ ماده ۲ قانون نوسازی و عمران شهری اطلاعات ممیزی پایه اخذ عوارض است، ممیزی املاک در افزایش درآمد شهرداری موثر بوده و نیز به دلیل اینکه این منابع درآمدی صرف رفاه شهروندان و ارائه خدمات شهری می‎‌شود در ارتقای زندگی شهروندی نیز بسیار اهمیت دارد.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *