آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / سرمایه گذاری ۳ هزار میلیاردی دولت سیزدهم در مازندران / بهبود فضای کسب و کار در استان

سرمایه گذاری ۳ هزار میلیاردی دولت سیزدهم در مازندران / بهبود فضای کسب و کار در استان

۳ هزار میلیارد تومان دولت سیزدهم برای رفع چالش تنش کم آبی در مازندران اعتبار اختصاص داد.

به گزارش ساری فردا، سید اسماعیل هاشمی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی مازندران : در همایش قرصت های سرمایه گذاری استان بامحوریت شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه، اظهار کرد : در کنار ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی مازندران، دولت نیز برنامه های خوبی را در این حوزه ارایه داد که یک نمونه آن تصویب سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی در حوزه رفع چالش کم آبی است.

وی خاطر نشان کرد: در کنار جلب نظر فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در استان، دولت رفع مشکلات زیرساختی را توامان با این طرح در دستور کار قرار داده تا بخش خصوصی با آسودگی خاطر برای راه اندازی واحدهای صنعتی در مازندران قدم بردارد.

هاشمی با بیان اینکه: سهم شهرستان های نکا، بهشهر و گلوگاه در تولید ناخالص داخلی مازندران حدود ۱۰ درصد است، گفت: به طور حتم با افزایش سرمایه گذاری ها این ضریب در پنج سال آینده افزایش خواهد یافت.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی مازندران با اشاره به: انعقاد تفاهم نامه های سرمایه گذاری خارجی در مازندران با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم ها، افزود: در یکسال اخیر با ۱۰ فعال اقتصادی خارجی به صورت قطعی قرارداد بسته شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای فروردین امسال تاکنون ۵ مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان اعطا شد که به زودی این رقم به ۶ تفاهم نامه افزایش خواهد یافت.

این مسئول با اشاره به: بهبود فضای کسب و کار در استان گفت: مازندران با ضریب ۵.۹ درصد در این حوزه در کنار اصفهان در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر مدت زمان اعطای مجوزهای سرمایه گذاری در استان با راه اندازی پنجره واحد کاهش چشمگیری داشته و از ۶ ماه به کمتر از یک ماه کاهش یافته است.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *