آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / سایه شوم مگس مدیترانه ای بر باغات سیاه ریشه و مختلط مازندران

سایه شوم مگس مدیترانه ای بر باغات سیاه ریشه و مختلط مازندران

مگس میوه (مگس مدیترانه ای)در باغات سیاه ریشه و مختلط مازندران خطر جدی برای باغات مازندران به شمار می آید باغداران مبارزه را آغاز کنند.

به گزارش ساری فردا ، عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به: گزارش های دریافتی ایستگاه های پیش آگاهی و بازدیدهای میدانی، به لزوم مدیریت مگس میوه مدیترانه ای در باغات سیاه ریشه و مختلط تاکید و اظهار کرد: شکار مگس میوه مدیترانه ای در تله های فرومونی ایستگاه های پیش آگاهی حوزه شهرستان های مرکزی در هفته اخیر افزایش یافت.

وی با اشاره به: مساعد شدن شرایط جوی و وجود میزبان های مناسب اعم از هلو، شلیل، ازگیل ژاپنی و آلوچه برای ایجاد و گسترش کانون های آلوده، پایش مستمر هفتگی ایستگاه های پیش آگاهی و بازدیدهای میدانی به ویژه در باغات سیاه ریشه و اطلاع رسانی به باغداران برای برداشت کامل تمامی میوه های رسیده و حذف کامل میزبان از دسترس آفت را ضروری دانست.

زاغی گفت: در باغاتی که در تله های پیش آگاهی بیش از ۲ عدد مگس مشاهده شود با مشاوره و نظارت کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاهپزشکی نسبت به نصب حداقل ۲۰ تا ۳۰ تله حاوی جلب کننده های غذایی بیولور، سراتراپ، سراتینکس برای شکار انبوه اقدام و در صورتی که تعداد مگس های شکار شده در تله های پیش آگاهی بیش از ۳ عدد باشد، طعمه پاشی برابر دستورالعمل انجام شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: رعایت بهداشت کف باغ شامل : حذف کامل علف های هرز، جمع آوری هرگونه میوه ریخته شده و دفن آن در عمق ۵۰ سانتی متری خاک ضروری است.

وی افزود : در حال حاضر با توجه به جمعیت پائین مگس میوه، اجرای روش های مذکور در کنترل مگس میوه موثر بوده و انجام کاور اسپری منوط به هماهنگی کامل با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاهپزشکی انجام شود.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *