خانه / اخبار ساری / ساخت پارک موزه دفاع مقدس نیازمند اعتبار دولتی ، همکاری و همدلی همه ی دستگاه ها ، مردم و خیران مازندران

ساخت پارک موزه دفاع مقدس نیازمند اعتبار دولتی ، همکاری و همدلی همه ی دستگاه ها ، مردم و خیران مازندران

برای ساخت و تکمیل پارک موزه دفاع مقدس به اعتبار دولتی ، همدلی و همکاری همه ی دستگاه های اجرایی ، مردم و به ویژه‌ خیران نیاز است.

به گزارش ساری فردا ، سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران امروز در مراسم هشتمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت و تجلیل از مادران و همسران شهدا که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مادر که در سالن همایش غدیر سپاه کربلای مازندران بر گزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام ۸ سال دفاع مقدس ، مدافع حرم ،سلامت و شهدای جبهه مقاوت به ویژه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: مادران و همسران شهدا و جانبازان و آزادگان مشکلات فراوانی را تحمل کردند و سختی های زیادی کشیدند .

وی با بیان اینکه : شهدا از جان خود گذشتند و رفتند افزود : وظیفه همه ماست که با احترام بیشتر با خانواده شهدا رفتار کنیم و به آنها زخم زبان نزنیم و دل آنها را نشکنیم.

سردار ملکی خاطر نشان کرد: پارک موزه دفاع مقدس مازندران که با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و رشادت ها و جانفشانی شهدا در ساری مرکز استان در حال ساخت است نیازمند اعتبار دولتی و همکاری و همدلی همه دستگاه های اجرایی استان و نیز مردم به ویژه خیران استان و یکی از دغدغه های مهم ما است.
مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران: با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ جلد کتاب سالانه در حوزه دفاع مقدس در مازندران چاپ می کنیم افزود : تامین هزینه چاپ این کتاب ها به سختی تامین می شود .
وی: با اشاره به، ۱۰ هزارو ۴۰۰ شهید ۳۳ هزار جانباز و بیش از ۲ هزارو ۳۰۰ آزاده در استان گفت: یاد و خاطرات و آرمان های شهدا باید زنده بماند .

حجت الاسلام کاظمی یکی از مد افعان حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (س) نیز در این مراسم با روایت خاطرات شهدای مدافع حرم و از جان گذشتگی آنها گفت: آنها عاشق شهادت بودند و به آرزوی خود رسیدند.
وی افزود: همه شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم با همه دلبستگی که به خانواده خود به ویژه فرزندان خردسالشان داشتند باز برای دفاع از خاک ایران اسلامی و دفاع از حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (س) به سوریه رفتند و تا ر سیدن به مقام رفیع شهادت از حرم دفاع کردند.

رونمایی از ۳ کتاب با نام های، آوای شیمبار، سرمشق های معنوی و سیب بهشتی ، برگزاری سرود توسط دختران نوجوان ، شعر خوانی توسط یکی از شاعران و مولودی خوانی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) از دیگر بر نامه های این مراسم بود .
در پایان این مراسم از ۱۰۰ مادر و همسر شهید استان با اهداء لوح سپاس قدر دانی شد.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *