خانه / اخبار ساری / روحانیون علمداران جامعه اسلامی

روحانیون علمداران جامعه اسلامی

روحانیون علمداران جامعه اسلامی هستند و جلوتر از همه و در همه ی صحنه ها حضور دارند و در کنار مردم هستند.

ایت الله رعایتی نماینده ولی فقیه در نشست خبری که به مناسبت کنگره ۴ هزار شهید کشور که چهارم خرداد ماه امسال در مصلای قم برگزار می شود گفت، در هر استان به صورت استانی برنامه های مرتبط با این کنگره برگزار شد.

وی با بیان اینکه : هر جا مردم پشت سر روحانیون حرکت کنند و روحانیون را در کنار خودشان ببینند به پیروزی نزدیک تر می شوند اظهار کرد: روحانیان در کنار بقیه اقشار مردم و اصناف نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشتند و نیز در بحران ها و حوادث امروز جامعه نقش مهمی دارند .

حجت الاسلام رعایتی گفت: صنف روحانیون در مقایسه با جمعیتی که داشتند با بقیه اصناف، شهدای بیشتری تقدیم این انفلاب کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران خاطر نشان کرد از ۳ هزارو ۸۸۸ شهید روحانی در کشور ۳ هزارو ۷۳۹ نفر از شهدای روحانی شیعه بودند و ۱۴۹ نفر نیز از علمای اهل تسنن بودند.

وی با اشاره به اینکه: ۱۰ درصد از شهدای روحانی کشور به تعداد ۴۰۰ نفر مازندرانی بودند افزود: شهدا روحانی علاوه بر نقش تبلیغاتی و دینی و معنوی در بخش های تخصصی دفاع مقدس نیز نقش،های مهمی داشتند.

حجت الاسلام رعایتی با اشاره به ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام و ارزشمند دفاع مقدس ، خاطر نشان کرد: ۵۰۰ رزمنده و ایثار گر ،۲۰ آزاده، ۵۷ جانباز که ۱۰ نفر از این جانباز ان بالای ۵۰ درصد جانبازی دارند از روحانیون استان هستند.

وی با اشاره به اینکه : ۳۰ شهیده استان از بانوان شهیده طلبه هستند گفت: شهیده رقیه علیزاده که در سال ۱۳۹۲ در یک عملیات تروریستی در بیروت و سفارت لبنان به شهادت رسیدند و شهیده شاخص کشور معرفی شدند ، این شهیده طلبه مازندرانی هستند.

این مسئول با بیان اینکه : ۲۲ نفر از شهدای روحانی از فرماندهان قرارگاه ، تیپ، لشگر و دفتر نمایندگی بودند گفت: ۲۲۲ نفر از شهدای روحانی استان فرماندهان گردان، گروهان و دسته ، ۱۲۸ نفر اطلاعات ، عملیات، تک تیر انداز، امدادگر ، غواص و ۵۰ نفر نیز در بخش تبلیغات فعالیت و نقش موثری داشتند.

وی با اشاره به : وصیت نامه شهدا گفت: همه‌ی شهدا یک پیام مشترک داشتند که پشتیبانی از ولایت بوده است و پیام شهدای روحانی توحید، ایمان به خدا و استقامت در راه خدا بوده است.

حجت الاسلام رعایتی با بیان اینکه: اولین شهید روحانی مدافع حرم کشور ، شهید والا مقام محمد مهدی ملامیری از منطقه کجور شهرستان نور هستند گفت : اولین شهید روحانی شمال کشور شهید ولی ا.. سلیمانی فر از شهرستان ساری در سن ۲۲ سالگی به مقام رفیع شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد : مسن ترین شهید روحانی دفاع مقدس شهید علی قاسمی سوادکوهی با ۴۸ سال سن و کم سن ترین شهید روحانی، دفاع مقدس ، طلبه شهید احمد علی تقی زاده از شهرستان آمل هستند که ۱۴ سال داشتند و ۱۶ نفر از شهدای روحانی جزو فرماندهان دسته ، در عملیات لشگر ۲۵ کربلا بودند .
وی با اشاره به اینکه: ۱۹ نفر از شهدای روحانی از سرداران دفاع مقدس بودند و ۱۰ نفر غواص ،۲۴ نفر بیسیمچی و ۲۱ نفر تخریب چی بودند افزود: ۲۱ نفر مفقودالاثر و ۹ نفر نیز دانشجو طلبه بودند ۳ نفر از آنها شهدای ترور هستند .

حجت الاسلام رعایتی بابیان اینکه : مهم ترین ویژه گی کنگره شهدای روحانی امسال تاکید رهبر معظم انقلاب برای دیدار با خانواده های معظم شهدای روحانی مازندران است که تا کنون با ۲۵۰ خانواده معظم شهدای روحانی با حضور ، استاندار مازندران و حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان انجام شد و ۱۰۰ هزار برنامه با ۷ هزار عنوان در قالب جمع آوری آثار ، کتاب های تالیفی ، فصل نامه ، دلنوشته و.. . در راستای برگزاری این کنگره در استان برگزار شد .

وی : درباره تبیین و روشنگری طرح هدفمندی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی گفت: هدف دولت سیزدهم که با شعار دولت مردمی وارد میدان شدند عدالت اجتماعی و بهتر شدن وضعیت معیشتی قشر ضعیف جامعه ، کمتر شدن فاصله طبقاتی ، کوتاه شدن دست قاچاقچیان کالاها به کشور های افغانستان، عراق و ترکیه و در نهایت مدیریت یارانه ها به دست خود مردم است که باید مردم صبور باشند تا نتیجه مثبت آن را به زودی ببینند و توجه ای به رسانه ها ی معاند نظام نکنند.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام مدیرکل غله و خدمات بازرگانی  مازندران به مناسبت ۳۱ فروردین روز گندم و نان 

/نان حاصل تلاش فراوان بخش عظیمی از  نیروی کار کشور است  مدیرکل غله و خدمات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *