خانه / اخبار ساری / در پیام تسلیت ایام آخر ماه صفر؛

در پیام تسلیت ایام آخر ماه صفر؛

پرویز شعبانی :
درس آموزی از مکتب انسان ساز اهل بیت (ع) بهترین مسیر سازندگی جامعه است

رییس شورای اسلامی شهر ساری در پیام تسلیت به مناسبت ایام آخر ماه صفر درس آموزی از مکتب انسان ساز اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را بهترین مسیر سازندگی جامعه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری متن این پیام بشرح زیر است:

ایام پایانی ماه صفر که سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) «۲۸ صفر» و شهادت امام رضا (ع)«۳۰ صفر» در آن واقع شده ، در فرهنگ سوگ شیعی ، روزهای بسیار مهمی است. شیعیان در مناطق مختلف ایران از جمله مازندران از دیرباز از ۲۸ صفر با عنوان چهل و هشتم (۴۸ روز پس از شهادت امام حسین علیه السلام) تجلیل نموده و به سوگواری می پردازند. تقارن این روز با سی ام صفر سالروز شهادت امام رضا (ع) موجب گردید عاشقان آل الله در روزهای آخر صفر مراسم ویژه عزاداری و اطعام برگزار کنند.
یکی از آداب ایام آخر ماه صفر ، تبیین سیره پیامبر اسلام (ص) و فرزندان گرامی اش امام حسن مجتبی و امام رضا علیهما السلام است. حضرت محمد (ص) پیامبر رحمت با آوردن دین رهایی بخش اسلام ، بشریت را از ظلمت جهل و حقارت به روشنای آگاهی و عزت رهنمون شد و تاسی از سیره و منش آن بزرگوار که منادی توحید و عدالت و معرف انسانیت و مکارم اخلاق بوده ، بی شک موجب خیر و برکت و رستگاری دنیا و آخرت می شود.
امام حسن مجتبی علیه السلام، کریم اهل بیت، سرچشمه کرامات و منبع فیوضات ، دارای امتیازات اخلاقی و فضایل انسانی فراوانی بود و شخصیتی بزرگوار ، بردبار ، با وقار ، متین و سخاوتمند داشت و امام رضا علیه السلام نیز که وجود نازنین و بارگاه ملکوتی اش قبله آمال ایرانیان و منبع فیض الهی برای همه شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت می‌باشد ،تمام کمالات و فضایل اخلاقی و انسانی را در مرتبه اعلی دارا بود و در قله شکوهمند کمال و فضیلت قرار داشت.
ضمن گرامیداشت ایام پایانی ماه صفر و آرزوی قبولی عزاداری همه رهروان عاشق اهل بیت پیامبر خصوصا همشهریان عزیز ساروی ، رجاء واثق دارم درس آموزی از مکتب انسان ساز اهل بیت علیهم السلام بهترین مسیر سازندگی جامعه است.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

جلسه هماهنگی پروژه اف  تی تی ایکس استان مازندران با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، جلسه هماهنگی پروژه اف تی تی ایکس استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *