خانه / اخبار ساری / جبران عقب ماندگی با استفاده درست از ظرفیت های مازندران

جبران عقب ماندگی با استفاده درست از ظرفیت های مازندران

عقب ماندگی مازندران باید با استفاده درست از ظرفیت های آن جبران شود.

به گزارش ساری فردا سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، در نشست کارگروه تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین که در استانداری برگزار شد، با اشاره به دهه کرامت و سالروز ارتحال امام راحل اظهار کرد : با توجه به ظرفیت های عظیمی که مازندران دارد باید عقب ماندگی های این استان جبران شود.

وی با بیان اینکه : مسیر امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب که راه امام حسین (ع) و مکتب عاشورا ، بسیار روشن است و با دنبال کردن این مسیر و به ویژه شعار سال رهبر معظم انفلاب ،که تاکید بر تولید دانش بنیان و اشتغالزایی دارند می توانیم تحریم ها را بی اثر کنیم و در جنگ اقتصادی پیروز شویم.

حسینی پور: با تاکید بر شناسایی تخبگان استان و دعوت آنها به این قرارگاه و استفاده از ایده های آنها در بخش های مختلف و تبدیل سریع آن به سیاست های اجرایی گفت : حتی از نخبگان خارج از استان هم استقبال می کنیم تا پیشرفت استان و کشور حاصل شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه: کشور در شرایط سخت جنگ اقتصادی قرار دارد گفت: امروز اساتید دانشگاه ها باید کت و شلوار را از تن خارج کنند و لباس رزم به تن بپوشند و با حرکت جهادی با همفکری و همدلی در این قرارگاه ، جهادی کار کنیم و در ۳ حوزه صنعت ، کشاورزی و گردشگری با استفاده از تولید دانش‌بنیان در کشور الگو شویم و مازندران را از این عقب ماندگی نجات دهیم.

وی با اشاره به: ظرفیت عظیم گردشگری استان به ویژه از نظر کشور های عضو اکو که در رویداد بین المللی ۲۰۲۲ ساری پایتخت گردشگری ، در استان حضور داشتند و تنها چند نقطه را مشاهده کردند گفت: در تعطیلات ۱۳ روزه نوروز امسال ۲۰ میلیون مسافر وارد استان شدند و ۳۲ هزار میلیارد تومان کارت کشیدند و از دستگاه پوز استفاده کردند اما هیچ سودی برای استان نداشت و از ظرفیت گردشگری استان استفاده نشده است و نیز با نزدیک شدن به فصل تابستان سواحل مازندران ظرفیت و فرصت خوبی است برای ایجاد اشتغال و درآمد زایی در استان که باید ویژه به آن توجه شود.

حسینی پور با اشاره به اینکه : ۹۶ شرکت دانش بنیان در بخش های مختلف ، استان فعالیت می کنند که باید با افزایش صد درصد ی به ۲۰۰ شرکت دانش بنیان افزایش یابد و محصولات آن هم دو برابر شود و از ۵۵۰ محصول به هزارو ۱۰۰ محصول برسد گفت: ایده های نخبگان باید اجرایی و به محصول تبدیل و موجب اشتغالزایی در استان شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه: باید با تفکر و فرهنگ بسیجی وارد میدان جنگ اقتصادی شد اظهار کرد: متاسفانه بیکاری، اعتیاد در استان افزایش یافته و از نظر رشد جمعیتی نیز در مقایسه با دیگر استان ها در پایین ترین جایگاه قرار دارد که باید دلایل آن به کمک کارشناسان و نخبگان شناسایی و برای رفع این مشکلات تلاش شود.

وی با بیان اینکه: کشور و استان پیشرفت هایی به ویژه در بخش علمی دارد اظهار کرد: دانشگاه نوشیروانی بابل رتبه نخست در میان ۷۰۰ دانشگاه کشور و جزو دانشگاه های برتر جهان است پس هدف از تشکیل این قرارگاه استفاده حد اکثری از ظرفیت علمی دانشگاه ها ، اجرایی کردن آن و بهره وری اقتصادی و نیز اشتغالزایی است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه : رشد ۸ درصدی که ۲.۷ درصد آن مربوط به بهره وری است تحقق نمی یابد تا همه ی کسانی که می توانند در این قرارگاه، جمع و با همفکری و کار شبانه روزی و جهادی ، تبدیل ایده به اجرا و بهره وری این امر مهم تحقق یابد .
حسینی پور تاکید کرد: همه ی دستگاه ها باید در این مسیر تسهیلگری کنند تا موانع سریع تر برداشته شود و با حمایت و تشویش شرکت های دانش بنیان از نظر کمی و کیفی افزایش یابند.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام مدیرکل غله و خدمات بازرگانی  مازندران به مناسبت ۳۱ فروردین روز گندم و نان 

/نان حاصل تلاش فراوان بخش عظیمی از  نیروی کار کشور است  مدیرکل غله و خدمات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *