خانه / اخبار ساری / جان باختن ۳۶ نفر مازندرانی در اثر حوادث برق گرفتگی

جان باختن ۳۶ نفر مازندرانی در اثر حوادث برق گرفتگی

برق جان ۳۶ مازندرانی را در ۹ ماه امسال گرفت.
به گزارش ساری فردا، علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۳۶ نفر مازندرانی به دلیل برق‌گرفتگی ۹ ماه امسال جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش یافت.

وی افزود : از این تعداد جان باختگان ۳۲ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند.

دکتر عباسی اظهار کرد: مرداد ماه ۱۰ ، شهریور با ۷ نفر و تیر ماه با ۵ فوتی بیشترین ماه هایی بودند که در آن حادثه به ثبت رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطر نشان کرد: ۴۷ نفر سال گذشته در اثر حوادث برق گرفتگی جان باختند که ۴۵ نفر مرد و بقیه زن بودند.

وی افزود: بیشتر ، این حوادث به دلیل آشنا نبودن با اصول پیشگیری از وقوع برق گرفتگی و اصل کلی برق گرفتگی ، یعنی عبور جریان برق از بدن به زمین رخ می دهد.

دکتر عباسی اظهار کرد: فیوزها، چه اتوماتیک چه غیر اتوماتیک از برق گرفتگی جلوگیری نمی کنند و جریان برق بسیار اندکی ، در حد ۱۰۰ میلی آمپر ، در صورت عبور از بدن ما، با از کار انداختن قلب، موجب مرگ انسان می شود، در حالی که فیوزها با جریان ده ها و حتی صدها برابر این میزان هم از کار نمی افتند.

این مسئول افزود: فیوزها با قطع جریان برق تنها از وقوع خرابی در سیم کشی و آتش سوزی پیشگیر ی می کنند و نمی توانند از برق گرفتگی و مرگ ناشی از آن جلوگیری کنند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: سیم اتصال به زمین در پیشگیری از برق گرفتگی نقش موثری دارد. وجود سیم سوم در سیم کشی منازل (سیم اتصال به زمین) بسیار مهم بوده و به جلوگیری از برق گرفتگی کمک می کند.
وی افزود : احتمال برق گرفتگی در محیط های مرطوب بسیار بیشتر از محیط های خشک است ، مقاومت دست خشک انسان نیز در مقابل برق، هزاران برابر بیشتر از پوست خیس و مرطوب است و خشک نگه داشتن پوست دست و مراقبت و دوری از هر گونه تماس با وسایل هادی جریان برق به پیشگیری از بروز این حوادث کمک خواهد کرد.

دکتر عباسی گفت: در صورتی که با برق سر و کار داریم از کفش های با عایق خشک استفاده کنیم و مراقب باشیم هیچ قسمتی از بدن ما به طور مستقیم با زمین تماس پیدا نکند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *