آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / تاکید بر برداشتن موانع رشد جمعیت در مازندران/ مازندران ر تبه آخر رشد جمعیتی کشور

تاکید بر برداشتن موانع رشد جمعیت در مازندران/ مازندران ر تبه آخر رشد جمعیتی کشور

همه باید کمک کنند تا موانع رشد جمعیت در مازندران برداشته شود این استان متاسفانه در رتبه آخر رشد جمعیتی کشور قرار دارد.

به گزارش ساری فردا ، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران : در نشست شورای اداری استان که عصر دیروز در استانداری مازندران برگزار شد ، با اشاره به نزدیک شدن سوم خرداد حماسه تاریخی و آزاد سازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس که به فرمان امام خمینی (ره) تحقق یافت و نیز سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و همزمانی آن با تشییع پیکر شهدای خوشنام در استان گفت : رشد جمعیت مهم ترین مولفه و شاخص هر جامعه است که متاسفانه رشد جمعیتی استان مازندران ۱/۲ دهم است در مقایسه با میانگین ۲/۶ دهم رشد جمعیت کشور بسیار پائین است و باید برای نجات این استان با تاریخ و فرهنگ کهن همه دستگاه ها و مردم و به ویژه‌ رسانه ها تلاش کنند.

وی با بیان اینکه: مشکلات اقتصادی می تواند یکی از دلایل کاهش رشد جمعیت در استان باشد اما نمی تواند تنها دلیل آن باشد، گفت : به دلیل اینکه استان های دیگری در کشور هستند که وضعیت اقتصادی آنها بدتر از مازندران است اما رشد جمعیتی خوبی دارند پس همه دستگاه های اجرایی و مسئولان و به ویژه‌ رسانه ها با گفتمان سازی باید در شناسایی موانع رشد جمعیت در استان تلاش و فرزند آوری را ترویج دهند.

استاندار مازندران گفت: کاهش رشد جمعیت در استان موجب می شود تا تا مهاجرت به این استان بیشتر شده و فرهنگ کهن این استان که سرزمین علویان است به خطر بیافتد .

این مقام عالی دولت با اشاره به : جراحی اقتصادی دولت سیزدهم و اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اظهار کرد : هر جا قرار است برای بهتر شدن ‌وضعیت کشور کار مهم و به نفع مردم انجام شود رسانه های معاند وارد عمل می شوند و آن را وار‌نه جلوه می دهند پس باید همه به ویژه رسانه ها در این مسیر به دولت کمک کنیم تا به زودی نتیجه آن را در کشور ببینیم و برای تحقق این طرح با محتکران که مهم ترین عامل اختلال در تنظیم بازار هستند به شدت برخورد می کنیم، و در این زمینه از همکاری سپاه کربلا استان که با نیروهای بسیجی آموزش دیده در تنظیم بازار استان نقش مهمی دارند قدر دانی کرد.

حسینی پور با اشاره به: نزدیک شدن فصل تابستان و اجرای طرح دریا گفت: حضور گردشگران و مسافران در تعطیلات نوروز و تابستان هر چند با توجه به‌ دیدنی ها و بناهای تاریخی هر شهرستان، از غرب تا شرق ، می تواند بخش گردشگری این استان را رونق دهد اما می تواند موجب ناهنجاری های فرهنگی در استان شده که باید نظارت ها در این بخش بیشتر شود.

استاندار مازندران : به ترویج ورزش و حمایت از ورزشکاران و قهرمانان که نماینده ملی و بین المللی استان هستند به ویژه ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: هرچه جامعه ورزشی تر باشد ، مردم آن با نشاط تر و سالم تر خواهند بود و در همه زمینه ها پیشرفت خواهند کرد.

این مقام عالی دولت در استان اظهار کرد: همه ی مسئولان استان، شهرستان، بخش ها و روستا ها باید به ورزش همگانی توجه ویژه داشته باشند و گزارش های خود را به استانداری ارائه دهند .

وی خاطر نشان کرد : خوشبختانه مازندران نه تنها در تولید محصولات کشاورزی که نقش مهمی در تامین امنیت و سلامت غذایی در کشور را دارد و رتبه اول تا سوم کشور است در بخش خیران نیز بیشترین خیر را دارد و رتبه نخست کشور است.

حسینی پور نوری: با تاکید بر تحقق شعار سال ۱۴۰۱ و تولید دانش بنیان گفت باید از شرکت های دانش بنیان بیشتر حمایت شود تا به کمک فن آوری های جدید سریع تر به موفقیت برسیم .

وی افزود : مسئولان باید با احترام، به مردم خدمات رسانی و با آنها رفتار کنند و همه باید به قانون احترام بگذاریم ‌ تا جامعه دچار آسیب های کمتری شود.

حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران : نیز در این نشست بر احترام و رفتار خوب مسئولان با مردم تاکید کرد و گفت : همه باید به قانون احترام بگذاریم به دلیل اینکه بسیاری از مشکلات و آسیب های جامعه به دلیل احترام نگذاشتن به قانون به وجود می آید.

عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران : در این نشست با اشاره به اینکه مازندران در تامین امنیت و سلامت غذایی کشور نقش مهمی دارد افزود خوشبختانه شرایط برای صادرات تخم های نطفه دار فراهم شده است.

وی با اشاره به : سفر نمایندگانی از کشور هندوستان به مازندران افزود : خوشبختانه شرایط صادرات کیوی استان به هندوستان فراهم شد.
درپایان این نشست شورای اداری که همه دستگاه های اجرایی استان در آن عضویت دارند و مهم ترین نشست استانی به شمار می آید از قهرمانان آسیایی و جهانی استان در رشته های مختلف ورزشی به ویژه کشتی آزاد با اهدا لوح سپاس قدر دانی شد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *