آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / تاکید استاندار بر ممنوعیت ساخت و ساز در بستر رودخانه ها ی مازندران / ضرورت بهره گیری از داشبورد مدیریت بحران برای مقابله با سیلاب ها

تاکید استاندار بر ممنوعیت ساخت و ساز در بستر رودخانه ها ی مازندران / ضرورت بهره گیری از داشبورد مدیریت بحران برای مقابله با سیلاب ها

استاندار مازندران بر ممنوعیت ساخت و ساز در بستر رودخانه های مازندران تاکید کرد.

به گزارش ساری فردا: سید محمود حسینی پور استاندار مازندران: در نشست ستاد مدیریت بحران و بررسی مشکلات مناطق سیل زده بخش مرزن آباد با بیان اینکه: ما باید در کمترین زمان، مفاهیم و مضامین موثر را در زمان بحران منتقل کنیم، اظهار کرد : اجازه هیچ گونه ساخت و ساز در بستر رودخانه ها را نمی دهیم و بهره گیری از داشبورد مدیریت بحران برای مقابله با سیلاب ها ضروری است.

وی افزود: استان مازندران همیشه در منظر اتفاقات و حوادث طبیعی است و مدیریت بحران در مازندران باید متحول شود.

حسینی پور اظهار کرد: پیش بینی و آمادگی پیش از بحران مهم ترین مولفه موفقیت در مدیریت بحران است و با پیش بینی در حوزه پیشگیری می توان بهترین پاسخ ها را به بحران داد.

استاندار مازندران با بیان اینکه: برخورد ما با مدیریت بحران عموما تجربی است گفت : مدیریت بحران می بایست بر مدار دیجیتال باشد.

وی افزود: هر مدیری در دستگاه
خود باید داشبورد مدیریتی را در حوزه بحران با دریافت شاخصه از مدیر کل بحران تعریف کند.

حسینی پور : به حضور مقتدرانه قرارگاه بسیج سازندگی در این سیل اشاره کرد و گفت : اقدامات این قرارگاه در سیل روستاهای بالادست مرزن آباد همانند دفاع مقدس امید بخش بود.

استاندار مازندران : به مشکل ارتباطات و آرامش مردم جهت برقراری تماس اشاره کرد و گفت: مسوولین ارتباطات در اسرع وقت برای رفع این مشکل حاضر و بلافاصله ارتباطات برقرار شد.

این مقام عالی دولت در استان: با تشکر از فرماندار چالوس جهت پیش بینی حادثه و بستن جاده کندوان در آن شب، گفت: این موضوع بسیار حائز اهمیت بود که در شب حادثه جاده کندوان توسط فرماندار بسته و از بروز حادثه وخیم تر جلوگیری شد.

حسینی پور با بیان اینکه : یکی از خلاء ها ارتباط روستاها است، گفت: اداره کل روستایی باید یک سامانه جامع ایجاد کند بنحوی که تمام اطلاعات ۳ هزار ۶۰۰ روستا در این سامانه باشد.

وی با اشاره به اینکه : به هیچ عنوان در بستر رودخانه ها اجازه ساخت و ساز نمی دهیم، گفت: هیچ دستگاه مسوول و خدماتی اجازه ارائه خدمات به کسانی که غیر قانونی در بستر رودخانه ها خانه ساختند را ندارد و ارائه خدمات به کسانی که در این مناطق بنا احداث کردند، باید قطع شود.

حسینی پور با بیان اینکه: برای خانه هایی که در بستر رودخانه دچار آسیب شدند باید جانمایی جدید شود، افزود: بویره در مناطق روستایی باید فرهنگ بیمه کردن را نهادینه و ترویج کنیم.

استاندار مازندران به ضرورت لایروبی کردن رودخانه ها اشاره کرد و افزود: اگر رودخانه ها زودتر از درختان و شاخه ها خالی و زدوده می شد، این سیل کم تر آسیب وارد می کرد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

محفل انس با قرآن ویژه جامعه‌ی ورزش و جوانان مرکزاستان برگزار شد

محفل نورانی و معنوی انس با قرآن همراه با ضیافت افطار ویژه جامعه ورزش و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *