آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / بیش از ۱۷ هزار مازندانی امسال به کربلا ایران مشرف شدند/ضرورت تکمیل ظرفیت یادمان هفت تپه

بیش از ۱۷ هزار مازندانی امسال به کربلا ایران مشرف شدند/ضرورت تکمیل ظرفیت یادمان هفت تپه

۱۷ هزار و ۷۲۰ مازندرانی امسال در قالب راهیان نور به سرزمین نور و کربلا ایران در مناطق جنوب کشور اعزام شدند.

به گزارش ساری فردا، سرهنگ عسگر مجیدی رئیس ستاد راهیان نور و معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه: ۱۷ هزار و ۷۲۰ نفر امسال در قالب راهیان نور از مازندران به سرزمین نور و کربلا ایران در مناطق جنوب کشور اعزام شدند اظهار کرد: با پیگیری ها و هماهنگی های انجام شده از ۴ بهمن اعزام کاروان راهیان نور مازندران به مناطق عملیاتی جنوب کشور آغاز شده است، و هزار و ۷۰۰ دانش آموز دختر و نیز از ۳۰ بهمن هزار و ۵۰۰ دانش آموز پسر که در مجموع ۳هزار و ۲۰۰ نفر دانش آموز و ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر از ۹ اسفند ماه امسال به راهیان نور برای حضور در سرزمین نور و کربلا ایران اعزام شدند .

وی بابیان اینکه: راهیان نور یک رزمایش بزرگ فرهنگی است افزود: ۱۰ هزار و ۸۰ نفر نیز از بسیج مساجد و محلات به راهیان نور اعزام و ۹۴۰ نفر نیز امسال به صورت خانوادگی و با خودرو های شخصی به سرزمین نور مشرف شدند.

سرهنگ مجیدی اظهار کرد: انفاس شهدا بر جوانان و بقیه زائران تاثیر گذار بوده است، و راهیان نور موجب تحول در زائران می شود.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا مازندران گفت: با توجه به اینکه : ۹۴۰ نفر امسال به صورت خانوادگی به سرزمین نور کربلا ایران مشرف شدند، امید واریم سال آینده در ۲ اردوگاه مازندران، شهید بلباسی در خرمشهر و شهید جعفرزاده اندیمشک ، اسکان و تغذیه خانواده های بیشتری را به عهده بگیریم و در خدمت زائران بیشتری باشیم.

وی افزود: زائران از مناطق، فتح المبین، شلمچه، القمه ، فکه، هویزه ، طلائیه ،خین، و… نیز دیدن کردند و به ویژه‌ زائران دانش آموزی نیز از سد کرخه در قالب راهیان پیشرفت نیز بازدید کردند.

سرهنگ مجیدی اظهار کرد: روحانیون ، طلاب و راویان ، برنامه های فرهنگی به ویژه تحویل سال ۱۴۰۲ را در یادمان شهدای هفت تپه و ۲ اردوگاه مازندران، شهید بلباسی خرمشهر و جعفرزاده اندیمشک اجرا کردند.

این مسئول با اشاره به : اهمیت هفت تپه که یک پایگاه آموزشی و آماده سازی نیروها از لشگر های مختلف کشور به ویژه لشگر ویژه ۲۵ کربلا بود گقت: هفت تپه قدمگاه رزمندگان و محل عروج شهدای ، لشگر ویژه ۲۵ کربلا،(گلستان ،گیلان ) و به ویژه مازندران و یادمان شهدای گمنام است که چند بار توسط رژیم بعثی عراق بمباران شد و بیش از ۱۲۰ نفر مازندرانی در این منطقه به شهادت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: در عملیات والفجر ۸ ،
رزمندگان مازندرانی در رودخانه دز در هوای سرد زمستان آموزش دیدند و به اروند زدند که تعداد زیادی از آنها به مقام رفیع شهادت رسیدند .

سرهنگ مجیدی با بیان اینکه: ۲۳۰ اتوبوس و به همراه هر اتوبوس یک راوی و روحانی در قالب راهیان نور به کربلای ایران در مناطق عملیاتی جنوب کشور امسال اعزام شدند گفت: : با حضور روحانیون پیوندی میان اعتقادات و ایثار ، جهاد و شهادت زده شد .

وی با اشاره به اینکه : جوانان دهه ۸۰ حضور چشمگیری امسال در مناطق عملیاتی جنوب کشور داشتند افزود: جهاد تبیین و جهاد امید آفرینی را بر خلاف تصور دشمنان که در میان مردم به ویژه جوانان ایجاد نا امیدی می کنند در راهیان نور انجام دادیم.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کر بلا مازندران با اشاره به اینکه : ۱۷ مستند نیز در راهیان نور امسال به کمک صدا و سیما مازندران ساخته شد ،خاطر نشان کرد : ۱۲۰ نفر که بیشتر جوانان و نوجوانان بودند به عنوان خادم الشهدا در اردوگاه های مازندران و یادمان هفت تپه به زائران راهیان نور امسال خدمات رسانی کردند.

سرهنگ مجیدی: از روابط عمومی سپاهذکربلا مازندران ، اداره کل آرد وغله برای تامین آرد و نان زائران ،صدا و سیما ، اداره کل شیلات، و حمل ونقل، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، مجموعه سلامت و دفاع زیستی سپاه کربلا استان که ( وسایل امدادی(آمبولانس) ، پزشکی و دارو ) به ویژه آموزش و پرورش و بقیه دستگاه ها که در اجرای طرح راهیان نور امسال کمک کردند قدر دانی کرد.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *