آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / برگزاری همایش «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» در مازندران

برگزاری همایش «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» در مازندران

همایش آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد در مازندران برگزار می شود.
به گزارش: ساری فردا، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران : در نشست ستاد استانی گرامیداشت ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد قهرمان اظهار کرد: مازندران در آزادسازی و بازسازی سوسنگرد نقش مهمی داشت و این موضوع برای مازندرانی‌ها اهمیت ویژه ای دارد.

وی : با بیان اینکه، مازندران در کل جبهه‌های سوسنگرد ۴۳ شهید تقدیم کرده است، افزود: سردار شهید «حسین بهرامی ولشکلایی» از شهدای محوری استان در این حماسه است.
سردار ملکی: با بیان اینکه سوسنگرد از اول مهر سال ۵۹ تا ۲۶ آبان این سال سه بار مورد هجوم لشکر بعثی عراق قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در ششم مهر لشکر ۹ زرهی عراق وارد شهر سوسنگرد شد و ۵۸ نفر توسط صدام اعدام شدند و عراقی‌ها یک نفر را به عنوان فرماندار این شهر انتخاب کردند.
این مسئول: با بیان اینکه با ورود نیروهای بسیجی و ارتش و سپاه و ژاندارمری و حماسه آفرینی شهیدانی چون علی غیوری اصل دوباره این شهر آزاد شد، گفت: سوسگرد برای بار دوم نیز محاصره شد و با مقاومت مردم و حماسه پاسداران و هوانیروز ارتش و به ویژه لشکر ۹۲ زرهی محاصره شکسته شد.
سردار ملکی: با اشاره به اینکه شهر سوسنگرد برای بار سوم محاصره شد که به تدبیر حضرت امام خمینی (ره) «تا فردا بایستی سوسنگرد آزاد شود» از محاصره دشمن خارج شد، گفت: در این حماسه تاریخی، نقش آفرینی و جانفشانی‌های مردم، پاسداران و ارتشیان و ژاندارمری را شاهد بودیم و سرانجام ۲۶ آبان ۵۹ شهر سوسنگرد بطور کامل آزاد شد.

وی: با اشاره به نقش ویژه مازندرانی‌ها در بازسازی سوسنگرد اظهار کرد: عملیات بازسازی سوسنگرد از تاریخ پنجم شهریور ۱۳۶۱ با هدایتگری و محوریت آیت الله «هادی روحانی» نماینده فقید حضرت امام در استان آغاز شد و تا یکم دی ۱۳۶۲ این شهر به طور کامل ساخته و تحویل مردم این شهر شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران: به نقش مازندران و مردم همیشه در صحنه و انقلابی استان در بازسازی این شهر اشاره کرد و گفت: باید حماسه سازندگی مردم این استان برای نسل امروز و آیندگان بازگو شود.

وی خاطر نشان کرد: ۱۳ هزار نیروی کار مازندرانی با محوریت آیت الله روحانی در بازسازی سوسنگرد بصورت جهادی عمل کردند و حدود ۳۰۰ میلیون تومان در آن زمان برای ساخت این شهر هزینه کردند.

این مسئول: با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته گرامیداشت این حماسه در قالب همایش استانی برگزار می‌کردیم، افزود: امسال نیز به این مناسبت برنامه‌هایی در ستاد استانی گرامیداشت ۲۶ آبان پیش بینی شده است که برگزاری همایش «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» از جمله آنهاست.
مدیر کل حفظ آ ثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران : زمان این همایش را چهارشنبه ۲۶ آبان در هادی شهر بابلسر اعلام کرد و گفت: این مراسم با سخنرانی آیت الله «محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران و قدر دانی از ۸ خانواده شهید و افراد موثر رزمنده و جانباز آزادسازی و بازسازی سوسنگرد همراه است.

سردار ملکی: دیدار و سرکشی از حماسه سازان سوسنگرد، برپایی نمایشگاه و تجلیل از شهدای این حماسه را از دیگر برنامه‌ها های این روز بیان کرد.
«علی رجبی» معاون امور اجتماعی استانداری مازندران نیز در این مراسم اظهارکرد: حماسه سوسنگرد و حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس قابل ستایش است ومسیولان باید نسبت به گرامیداشت این مناسبت‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.
وی : شناسایی افراد موثر در این حماسه و تجلیل از آنان را ضروری دانست و افزود : وظیفه داریم حماسه سازان گمنام مازندرانی دفاع مقدس را به نسل‌های امروز و فردای جامعه بشناسانیم.
انتهای پیام/
سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *