آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / برگزاری جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳ کشور به میزبانی مازندران / مازندران میزبان ۱۹ گروه نمایش(تئاتر) از ۹ استان کشور

برگزاری جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳ کشور به میزبانی مازندران / مازندران میزبان ۱۹ گروه نمایش(تئاتر) از ۹ استان کشور

جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳ کشور به میزبانی مازندران با حضور ۱۹ گروه نمایش ( تئاتر ) از ۹ استان کشور برگزار می شود.

به گزارش ساری فردا، حسین جوادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیر جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳ کشور در نشست خبری ویژه جشنواره منطقه ای تئاتر فجر که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد. با گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی سردار دل ها و با بیان اینکه: مازندران ، هنرمندان توانمندی دارد و میزبانی این جشنواره به دلیل شرایط طبیعی و نیز شایستگی ، به این استان داده شده است ، گفت: ۱۹ گروه نمایشی (تئاتر) از ۹ استان از ۱۸ تا ۲۱ دی ماه امسال در قالب جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳ کشور توانمندی های خود را به نمایش می گذارند.

وی با اشاره به اینکه: استان مازندران جایگاه خوبی در هنر نمایش ( تئاتر ) دارد گفت: از ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در هر روز در سالن های نمایش تجهیز شده ، میزبانی می شود .

جوادی با بیان اینکه: از بیشتر استان ها ۲ گروه نمایشی تئاتر در این جشنواره حضور دارند اظهار کرد: از خراسان شمالی ۴ گروه نمایشی( تئاتر ) در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

دبیر این جشنواره افزود: استان های خراسان رضوی، با ۴ گروه نمایشی و خراسان جنوبی یک گروه و استان های خراسان شمالی، تهران، گیلان، گلستان، سمنان، قزوین و البرز هر کدام با ۲ گروه نمایشی در این جشنواره حضور دارند و مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی نیز در مراسم اختتامیه حضور خواهند داشت.  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران : از تخصصی شدن ۱۰ رشته هنری در ۱۰ شهر ستان مازندران با توجه به هنرمندان توانمندی که دارند خبر داد و افزود: بر اساس تخصصی کردن شهرستان ها برای نخستین بار ، شهرستان سوادکوه به دلیل توجه بیشتر به فرهنگ عمومی در این رشته ، نور ( شعر) تنکابن ( تئاتر) به دلیل اینکه چند بار گروه نمایشی از این شهرستان به جشنواره تئاتر فجر کشور راه یافته اند و نیز دیگر شهرستان ها به صورت یک رشته تخصصی در کنار دیگر رشته های هنری فعالیت خواهند کرد که با این نو آوری، شاهد نتایج خوبی در آینده نزدیک خواهیم بود.

وی : از امضا تفاهم‌نامه فرهنگی هنری با آموزش و پرورش خبر داد و گفت : نخستین جشنواره فرهنگی هنری بومی محلی، نوجوان مازنی امسال برگزار می شود و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نوجوان هنرمند تا کنون در بخش های مختلف شناسایی شدند.

جوادی اظهار کرد: با توجه به اینکه ورزشکاران مازندرانی سرآمد بسیاری از ورزشکاران هستند گفت: با امضا تفاهم نامه با اداره کل ورزش و جوانان ، قرار شد مسابقات ورزشی همراه با یک برنامه فرهنگی هنری باشد. و نیز قرار شد با امضا تفاهم نامه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز طرح های گردشگری همراه با برنامه فرهنگی انجام شود و فرهنگ و هنر بیشتر به خانه ها و مدارس راه پیدا کند.

وی با بیان اینکه: خبرنگاران استان نقش مهمی در انعکاس اخبار به ویژه فرهنگی و هنری و اطلاع رسانی دارند از برگزاری جشنواره رسانه ای در استان خبر داد و گفت: از خبرنگاران حمایت خواهد شد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران : از همکاری استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان و خبرنگاران نیز قدر دانی و اظهار کرد: آئین اختتامیه این جشنواره ۲۱ دی ماه در ساری برگزار می شود.

محمد روحی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه : مازندران میزبان جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳ کشور است گفت: این جشنواره با حضور ۱۹ گروه نمایشی (تئاتر) از ۹ استان از ۱۸ دی ماه امسال آغاز و تا ۲۱ دی ماه در دو نوبت صبح و عصر در ساری مرکز مازندران برگزار می شود.

وی افزود: جشنواره منطقه ای تئاتر فجر در ۳ سالن بلک باکس ، سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و سالن حوزه هنری مازندران برگزار خواهد شد و آئین افتتاحیه آن در تالار مرکزی ساری برگزار می شود.

روحی اظهار کرد : کمیته ها تشکیل شد و شرایط اسکان و پذیرایی شرکت کنندگان در این جشنواره که ۲۳۰ نفر و در قالب ۱۹ گروه نمایشی از ۹ استان منطقه ۳ کشور، مهمان مازندران هستند به مدت ۴ شبانه روز فراهم خواهد شد و ۶۰ نفر نیز در ستاد اجرایی جشنواره حضور دارند و برای اصحاب رسانه نیز شرایط اسکان فراهم شد .

وی با اشاره به اینکه : بر اساس قوانین جشنواره استان های میزبان نمی توانند اجرا داشته باشند ، ۲ گروه تئاتر از ساری و بابلسر پس از مرحله استانی که ماه گذشته برگزار شد ، به مرحله کشوری که در استان فارس برگزار می شود راه پیدا کردند.

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *