آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / بازدید فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حوضچه آرامش نیروگاه نکا

بازدید فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حوضچه آرامش نیروگاه نکا

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از حوضچه آرامش نیروگاه شهید سلیمی نکا بازدید کرد .
به گزارش ساری فردا: سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید و لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه شهید سلیمی نکا گفت: با اجرای این طرح و افزایش عمق حوضچه آرامش تا پنج متر و تامین آب مورد نیاز برای سیستم‌های خنک‌کاری واحدهای بخار، عملکرد این سیستم ها بهبود یافته و محدودیت تولید برق این مجموعه برطرف می‌شود.

وی با اشاره به : نیاز سیستم های خنک کاری واحد های بخار به آب دریا، افزود: حوضچه های آرامش به منظور حذف تلاطم و طوفان های دریایی ایجاد شد و همزمان با ته نشین شدن رسوبات، آب دریا به سمت نیروگاه هدایت می شود و بخار توربین‌های واحدهای بخار و واحد بخار سیکل‌ترکیبی از این طریق خنک می شود، اما ته نشین شدن رسوبات هدایت آب دریا را با مشکل مواجه کرده بود.

سردار تنگسیری با بیان اینکه : رسوب گل و لای مانع تامین مناسب آب مورد نیاز واحدهای این نیروگاه از حوضچه آرامش شده است، گفت : به دلیل کاهش ورود آب دریا به تجهیزات و سیستم های خنک کاری، این مسئله موجب محدودیت در تولید انرژی برق شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد : آخرین لایروبی این حوضچه به حدود ۱۵ سال پیش بازمی‌گردد که با درخواست مدیران نیروگاه از نیروی دریایی سپاه برای رفع این مشکل، از سال ۹۸ وارد عمل شدیم و در طی دو سال و نیم گذشته لایروبی بخش عظیمی از محیط دریایی مربوط به نیروگاه، بخصوص حوضچه آرامش نیروگاه سیکل ترکیبی انجام شده است.

 وی با تاکید بر اینکه: ماهیانه ۷ هزار مترمکعب لایروبی صورت می‌گیرد، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا عمق حوضچه آرامش را به پنج متر برسانیم؛ بدین منظور در تلاش هستیم با افزودن امکانات بیشتر سرعت کار را افزایش داده و مدت زمان انجام لایروبی را از دو سال به یک سال کاهش دهیم. 

یاد آور می شود : نیروگاه شهیدسلیمی نکا با ظرفیت تولید ۲ هزارو ۲۱۴ مگاوات به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور، بیش از ۴ درصد برق کشور را تامین می کند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

محفل انس با قرآن ویژه جامعه‌ی ورزش و جوانان مرکزاستان برگزار شد

محفل نورانی و معنوی انس با قرآن همراه با ضیافت افطار ویژه جامعه ورزش و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *