آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / ایجاد مسیر جدید برای صادرات میوه و مرکبات مازندران به روسیه

ایجاد مسیر جدید برای صادرات میوه و مرکبات مازندران به روسیه

مسیر جدید صادرات میوه و مرکبات مازندران از بندرامیرآباد به کشور روسیه ایجاد می شود.

به گزارش ساری فردا، به نقل از مسئول روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امیر آباد مسیر جدید صادرات میوه از مازندران به کشور روسیه از طریق بندرامیرآباد با همکاری یکی از شرکت های فعال در صادرات میوه و مرکبات در آینده نزدیک شکل خواهد گرفت.

محمدتقی انزان پور مدیر کل بنادر و دریانوردی بندرامیرآباد در حاشیه این بازدید ، به معرفی قابلیت های صادراتی و تجهیزات کانتینری این بندر پرداخت و گفت صادرات محصولات باغی و کشاورزی کشور به ویژه مازندران با وجود بندرامیرآباد و شرکت های بازرگانی فعال در استان می تواند مسیر جدیدی را در تعامل و ایجاد تجارت دوسویه فراهم کند.

وی: به استمرار مبادلات تجاری از سوی بازرگانان اشاره و بر هماهنگی با شرکت های حمل و نقل در روسیه برای تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کالاها تأکید کرد.

انزان پور با بیان اینکه: در صورتی که میزان حجم کالاهای صادراتی چشمگیر و به صورت منظم انجام شود قادر به ایجاد هماهنگی برای برقراری خطوط منظم کشتیرانی به مقاصد مورد نظر خواهیم بود ، از اعلام آمادگی بندرامیرآباد جهت ارسال کانتینر خالی به مبدأ شرکت بارگیری خبر داد.

این مسئول با اشاره به اینکه: بیشترین حجم مبادلات تجاری ایران در حوزه دریای خزر با کشور روسیه می باشد ابراز امیدواری کرد با توجه به سیاست کلان دولت های متبوع طرف های تجاری ، همکاری های موثرتری میان تجار و حوزه حمل و نقل دریایی دو کشور و بهره برداری از توان استراتژیک کشورهای حوزه CIS و همسایه جنوبی ایران صورت گیرد.

یاد آور می شود: ، با هماهنگی یکی از فعالان اقتصادی استان  تعدادی از تجار روس فعال در حوزه میوه و مرکبات عصر روز ۱۳ آذر در بازدید از بندرامیرآباد خواهان گسترش همکاری و ایجاد مسیر جدید صادراتی از این بندر شدند.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی ابوالفضل اکبری

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *