آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / افزایش ۷ درصدی مرگ های ناشی از حوادث رانندگی در مازندران / بیشترین تلفات مربوط به تصادفات برون شهری و محورهای روستایی

افزایش ۷ درصدی مرگ های ناشی از حوادث رانندگی در مازندران / بیشترین تلفات مربوط به تصادفات برون شهری و محورهای روستایی

مرگ های ناشی از حوادث رانندگی در ۸ ماه امسال ۷ درصد در مازندران افزایش یافت.

به گزارش ساری فردا، دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت : ۴۱۵ نفر در حوادث رانندگی ۸ ماه امسال در مازندران جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش یافت.

وی افزود : بر اساس آمارها، ۳۲۳ نفر از تلفات ناشی از حوادث رانندگی در این مدت مرد و بقیه زن بودند.

دکتر عباسی با اشاره به اینکه: شهرستان های آمل با ۵۳ ، ساری و میاندرود با ۵۲ ، بابل با ۴۸ فوتی بیشترین بودند گفت: شهرستان فریدونکنار با ۶ فوتی کمترین بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطر نشان کرد: از ۴۱۵ نفر کشته شده در تصادفات در این مدت ۲۹۵ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی و با افزایش ۵ درصدی و نیز ۱۲۰ نفر در حوادث درون شهری، بوده است که ۱۱ درصد افزایش یافت.

این مسئول گفت : ۹هزار ۳۸۳ نفر در ۸ ماه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد یافت .

دکتر عباسی : رعایت قوانین و مقررات رانندگی، از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و افزود : دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.
انتهای پیام/

سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی ابوالفضل اکبری

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *