آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / افزایش ۱۱ درصدی جانباختگان حوادث کار در مازندران / سقوط از ارتفاع بیشترین عامل ناشی از حوادث کار

افزایش ۱۱ درصدی جانباختگان حوادث کار در مازندران / سقوط از ارتفاع بیشترین عامل ناشی از حوادث کار

تلفات ناشی از کار ۱۱ درصد ۹ ماه امسال در مازندران افزایش یافت.

به گزارش ساری فردا، دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت : مرگ و میر ناشی از حوادث کار ۹ ماه امسال ۹۴ نفر در مازندران بوده که ۹۲ نفر مرد و بقیه زن بودند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه: از این تعداد جانباختگان در حوادث ناشی از کار ۷۰ نفر متاهل و بقیه مجرد بودند ،افزود : بر اساس آمارهای موجود در ۹ ماه امسال سقوط از بلندی با ۴۳ فوتی رتبه نخست مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می دهد و برق گرفتگی با ۲۳ ، جسم سخت و سایر هر کدام با ۱۴ فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد : بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۸ مورد در تیر ماه و کمترین آن با ۳ مورد در فروردین ماه ثبت شده‌ است .

بیشترین جانباختگان حوادث کار مربوط به شهرستان ساری

این مقام اجرایی استان اظهار کرد : در این مدت شهرستان‌های ساری با ۱۵ نفر ، قائمشهر با ۱۲ و نور با ۱۰ فوتی بیشترین و شهرستان‌ها گلوگاه ، میاندرود و محمود آباد هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.
وی افزود : بیشترین فوت شدگان ۳۱ تا ۴۰ ساله بودند که تعداد آنها ۲۵ نفر بوده و ۵ نفر زیر ۲۰ سال بودند که کمترین آمار در ۹ ماه امسال گزارش شده است.

افزایش ۱۴ درصدی مصدومین حوادث کار

دکتر عباسی افزود : بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ، ۶۳۲ نفر در اثر حوادث کار ۹ ماه امسال مصدوم شدند و به پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۶۰۳ نفر مرد و بقیه زن بودند که این رقم نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافت.

عضو شورای قضایی استان: ارزش نهادن به جان انسان ها ، داشتن برنامه ایمنی در کار ، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه ، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار بیان کرد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *