آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / افزایش ۱۰ درصدی مرگ های ناشی از حوادث رانندگی در مازندران/ بیشترین جانباختگان مربوط به حوادث رانندگی در شهرستان ساری

افزایش ۱۰ درصدی مرگ های ناشی از حوادث رانندگی در مازندران/ بیشترین جانباختگان مربوط به حوادث رانندگی در شهرستان ساری

مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در مازندران ۹ ماه امسال ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش ساری فردا، دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد : ۴۷۴ نفر در حوادث رانندگی مازندران ۹ ماه امسال جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود : بر اساس آمارها، ۳۶۷ نفر از جان باختگان تصادفات رانندگی استان در این مدت مرد و بقیه زن بودند .

دکتر عباسی : شهرستان های دارای بیشترین تلفات حوادث رانندگی را به ترتیب ساری  با ۶۲ نفر ، آمل با ۶۰ ، بابل  با ۵۱ فوتی و کمترین آن شهرستان  فریدونکنار  با ۷ فوتی اعلام کرد.

بیشترین کشته ها در محور برون شهری و راه روستایی

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطر نشان کرد: از ۴۷۴ نفر کشته شده در تصادفات رانندگی ۹ ماه امسال ۳۴۰ نفر در حوادث برون شهری و راه روستایی (با افزایش ۱۰ درصدی ) و ۱۳۴ نفر در حوادث درون شهری، ( با افزایش ۱۲ درصدی )  گزارش شده است.

افزایش ۳ درصدی مصدومان تصادفات رانندگی

وی افزود: ۱۰ هزار ۲۰۷ نفر در ۹ ماه امسال به علت مصدومیت ناشی از تصادفات رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این رقم نیز در مفایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد یافت.

دکتر عباسی : رعایت قوانین و مقررات رانندگی را از مهم‌ترین شاخصه‌‌های توسعه‌یافتگی و نشانه فرهنگ بالای ملی دانست و برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی نسبت به رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی تاکید کرد ، دستگاه های اجرایی استان می توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم، در راستای کاهش آمار کشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند.
انتهای پیام/

سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *