خانه / اخبار ساری / افتتاح کتابخانه مرکزی مازندران در سال ۱۴۰۲

افتتاح کتابخانه مرکزی مازندران در سال ۱۴۰۲

کتابخانه مرکزی مازندران در ساری سال آینده افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش ساری فردا، آیین تکریم و معارفه مدیر کل های کتابخانه های عمومی استان مازندران با حضور سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و محمدعلی میرزایی، مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، چهره های علمی و ادبی استان، خیّرین، رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، کتابداران و اصحاب رسانه در سالن کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

سید باقر میر عبداللهی معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم اظهار کرد : خانم مهدیان پور شناخت وثیق و کاملی از زیر و بم نهاد دارند و به پیگیری دقیق و این که ته کار را در می آورد معروف است و قاطعانه می گویم که ستاد تهران افتخار می کند که ایشان این مسئولیت سنگین را احراز کردند.

وی با اشاره به : آیه امانت در قرآن گفت: منظور از امانت پول و اموال مادی نیست بلکه منظور از امانت یک بحث مفهومی است و می تواند ولایت و علم و عمل باشد.

میر عبدالهی گفت : موقعیت های مادی که به ما سپرده یا از ما دریغ می شود می تواند مفهوم و موضوع این امانت ها باشد و باید امانت را به اهلش بسپاریم.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: پستی که مسئولان احراز می کنند حق الناس و امتحان الهی است و از طرف مردم مورد سوال قرار می گیرند و باید پاسخگو باشند و نمی توانند به اختیار خودشان هر کاری بکنند.

آرزو ولی پور مدیر کل سابق کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه: باید با مردم صادق و روراست باشیم بیان کرد : در طول این ۶ سال فعالیت های نهاد را همان روز به مردم به صورت انلاین گزارش کردیم و در این راستا همکاران نهاد بخصوص روابط عمومی، در خلق اتفاقات خوبی که افتاد ما را همراهی کردند.
.
وی اظهار کرد: در حوزه جهاد تبیین در بحث گام دوم انقلاب، جزو دستگاه هایی بودیم که منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، برای ما بسیار مورد اهمیت بود و در این حوزه بسیار تلاش کردیم.

ولیپور با تاکید بر اینکه: هر کدام از کتابخانه های عمومی در سطح استان یک قرارگاه فرهنگی است بیان کرد : قرارگاه های فرهنگی نباید بیکار و بی خاصیت و منفعل باشند.

مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی مازندران گفت: کتابداران و روسای ادارات در شرایط سخت، مستقیم و میدانی و پای برهنه، در وسط کار بودند و بی وقفه تلاش کردند.

وی با اشاره به : موفقیت ها و رتبه های برتر نهاد کتابخانه های مازندران در جشنواره¬های کتابخوانی رضوی، جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب، جام باشگاه های کتابخوانی و اجرای طرح های متنوع فرهنگی در استان، آن را نشان از همدلی گروهی دانست.

ولیپور به نقش و اهمیت حرفه کتابداری اشاره و تاکید کرد: تمام توان خود را در حوزه ارتباطات استانی و برون استانی و رسانه ها و صدا و سیما به کار گرفتم تا کتابداران را بهتر و بیشتر معرفی کنم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران ،به حوزه ساخت و ساز ها اشاره و تاکید کرد: کتابخانه مرکزی استان به جای خوب رسید و یک شتاب می خواهد تا وعده ای که به مردم استان دادیم بعد از ۱۲ سال تحقق یاید .

وی با اشاره به اینکه : فرهنگ را از سیاست جدا و همه به فرهنگ کمک کنیم تاکید کرد: اگر فرهنگ کشور دچار مشکل شود، در حوزه عمرانی، سیاست، اقتصاد دچار تزلزل می شویم و اگر حوزه فرهنگ، در خیلی از جاها میدانی تر و وسیع تر ورود می کرد این همه مشکلات را در کشور نداشتیم.

سکینه خاتون مهدیان‌پور مدیر کل کتابخانه های مازندران در این مراسم گفت: در مدت تصدی این سمت تمام تلاشم را انجام می دهم تا در مسیری که در مدیریت قبلی ریل گذاری شد کارها را به نتیجه برسانم.

وی افزود: زمان مسئولیت مهم نیست ، بلکه مهم این است که تاثیرات لازم را در مجموعه داشته باشیم و وقتی به گذشته بر می گردیم وجدانمان راحت باشد ،بار مسوولیتی که به دوشمان بوده توانستیم انجام دهیم و قدمی را در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداریم.

مدیر کل جدید کتابخانه های مازندران: با اشاره به این که یکی از سیاست های نهاد کتابخانه ها، پیگیری کتابخانه های مرکزی و کتابخانه های سیار است اظهار کرد: در روستاهایی که کتابخانه نداریم و امکان تاسیس کتابخانه نیست می توانیم از ظرفیت کتابخانه های سیار استفاده کنیم و کتابخانه مرکزی استان مازندران که فعالیت های خوبی تا کنون انجام شده و به جاهای خوبی رسیده است در سال آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش ها و خدمات آرزو ولیپور، مدیرکل سابق و هادی امیری سرپرست این اداره کل، سکینه خاتون مهدیان پور به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی مازندران معرفی شد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *