آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۲ هزار طرح دهه مبارک فجر در مازندران / برخورد جدی با رشوه خواران در مازندران

افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۲ هزار طرح دهه مبارک فجر در مازندران / برخورد جدی با رشوه خواران در مازندران

۲ هزار و ۱۰۰ طرح به مناسبت دهه مبارک فجر در مازندران افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش ساری فردا، سید محمود حسینی پور نوری استاندار مازندران در نشست خبری که به مناسبت دهه مبارک فجر و گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در استانداری برگزار شد ، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و امام شهدا اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ طرح نیمه تمام به مناسبت دهه مبارک فجر و گرامیداشت چهل و چهارمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی (ع) که امسال با شور و شکوه بیشتری در استان برگزار می شود،
۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه شده که نیز تعداد محدودی از این طرح ها کلنگ زنی می شود و بقیه که چند سال به عنوان طرح های نیمه تمام باقی مانده بود افتتاح و به بهره برداری می رسند.

وی با بیان اینکه : یک بیمارستان ۱۵۰۰ تختخوابی تخصصی در مسیر ساری قائم شهر با هدف تو ریست درمانی و یک بیمارستان تخصص در شهرستان بابلسر با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان و نیز آزاد راه ساری قائم شهر به آمل و بعد به چالوس و رامسر کلنگ زنی می شود.

وی با اشاره به اینکه : امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را بسیاری از رهبران بزرگ دنیا ممتاز و در مقابل امام خمینی(ره ) سر تعظیم فرود آوردند و شخصیت ممتاز امام خمینی(ره ) را از مهم ترین شخصیت های سیاسی،معنوی،و اعتقادی می دانند ‌گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز انقلاب اسلامی را تثبیت کردند و با تفکر امام خمینی (ره) مسیر انقلاب را هدایت کردند و جلوی انحراف این مسیر را گرفتند و در بسیاری از کشور ها انقلاب اسلامی را نهادینه کردند

حسینی پور تاکید کرد : باید با نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب جهاد تبیین و روشنگری موجب امید آفرینی و شور و نشاط در جامعه شویم.

استاندار مازندران گفت : آمریکا با پاره کردن برجام موجب شده تا کشور ما دوباره به غنی سازی اورانیم برگردد و غنی سازی را به ۶۰ درصد برساند.

وی با اشاره به: پیشرفت های کشور در همه زمینه ها به ویژه صنایع دفاعی و صنعتی گفت: کشور ما در بخش پیشرفت علمی از رتبه ۵۵ قبل از انقلاب اسلامی به رتبه ۱۵ در حال حاضر در دنیا رسیده و در فن آوری نانو دانش بنیان پیشرفت کرده در فن آوری هسته ای نیز جرو ۵ تا ۶ کشور بزرگ جهان است .

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه : جمهوری اسلامی‌ایران یک قدرت نو ظهور در منطقه خاورمیانه به شمار می آید افزود: استکبار جهانی نه تنها از قدرتمند شدن ایران اسلامی می ترسد حتی از اینکه می بیند انقلاب اسلامی ما الگویی شد برای دیگر کشور های اسلامی و از سبک حکمرانی رهبر معظم انقلاب ما الگو می گیرند بیشتر می ترسند.

حسینی پور خاطر نشان کرد: دشمنان با حمایت کشور عراق (رژیم بعثی) همه سلاح ها را در جنگ تحمیلی بر روی مردم ما آزمایش کردند اما جوانان ما تهدید ها را به فرصت تبدل کردند و در صنایع دفاعی پیشرفت کردند و در حال حاضر کشور های قدرتمند جهان از ایران ‌تقاضای پهباد می کنند‌. و حتی سخت ترین تحریم ها ی دشمن را مردم ما با همدلی و اتحاد تبدیل به فرصت کردند .

استاندار مازندران گفت: امضاء تفاهم نامه ۱۲۰ میلیارد دلاری با کشور مختلف موفقیتی است که در دولت سیزدهم دولتی که با شعار خدمت به مردم وارد صحنه شد در این شرایط سخت تحریم اتفاق افتاد که موجب مخالفت بیشتر دشمنان شد که نا امن نشان دادن کشور ما یکی از دلایلش همین موفقیت بوده است.

وی با اشاره به اینکه: باید از جنگل و دریا و مناطق گردشگری استان بیشترین بهره اقتصادی را ببریم گفت: صادرات دریایی از طریق بنادر استان و گردشگری به ویژه بوم کردی از مهم ترین برنامه های اقتصادی در مازندران است و کریدور شمال، جنوب نیز فرصت خوبی برای ترانزیت کالاها است.

استاندار مازندران با اشاره به: راه اندازی معادن با ارزش غیر فعال در استان گفت : با بهره برداری از این معادن با سنگ های قیمتی، مازندران تا ۵ سال آینده به خود کفایی اقتصادی می رسد و حتی می تواند به دولت ها نیز کمک کند .

حسینی پور با اشاره به : فتنه های اخیر در کشور و نیز استان اظهار کرد: با مدیریت درست در استان این فتنه نیز که دشمنان با ایحاد ناامیدی و ناکار آمد ی مدیران و مسئولان نظام و با بهره مندی از قدرت رسانه ایی خود به بهانه آزادی زن تعدادی از مردم به ویژه جوانان ناآگاه را با خود همراه و به خیابان ها آوردند ، هرچند بیشتر آنها از کارشان پشیمان شدند. این توطئه ها را نیز مردم با آگاهی و بصیرت که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند نا کام گذاشتند‌ .

وی: درباره ضرورت ایجاد منطقه آزاد در مازندران گفت: منطقه آزاد موجب توسعه بندری و تجاری در استان می شود.

حسینی پور با اشاره به اینکه ۷ منطقه سرمایه گزاری در شهرستان های استان شناسایی و تا کنون ۵ همایش برگزار شد و فردا در قائم شهر نیز برگزار می شود ، بر جذب سرمایه گذار و رفع موانع در مسیر سرمایه گذاران با حذف امضاء های طلایی و به ویژه‌ رشوه خواری و زیر میزی گرفتن و برخورد جدی با آنها تاکید کرد.
مقام عالی دولت در مازندران : از صدور ۹ مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۵۱ میلیون دلار در مازندران خبر داد و افزود :
از ابتدای تاسیس مرکز سرمایه گذاری خارجی امسال ۲۲ درصد آن تحقق یافت .

وی اظهار کرد: نخستین فاینانس کشور، با کشور چین ۴۸ پروژه زیر ساخت های برقی با ۵ هزار میلیارد دلار قرارداد در مازندران امضا شد.

حسینی پور با اشاره به : نقش رسانه ها در انعکاس اخبار و واقعیت های جامعه گفت: همه مسئولان باید پاسخگوی رسانه ها باشند و از انتقاد های منصفانه نیز استقبال می کنیم که می تواند بسیار موثر باشد و موجب پیشرفت استان شود.

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *