خانه / اخبار ساری / افتتاح و آئین کلنگ زنی بیش از ۱۰۰۰ پروژه به مناسبت هفته دولت در مازندران / معاون اول رئیس جمهور فردا وارد مازندران می شود.

افتتاح و آئین کلنگ زنی بیش از ۱۰۰۰ پروژه به مناسبت هفته دولت در مازندران / معاون اول رئیس جمهور فردا وارد مازندران می شود.

هزار و ۱۴۲ پروژه (طرح ) با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در مازندران افتتاح و آئین کلنگ زنی آن برگزار می شود.

به گزارش ساری فردا ، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، در دومین نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت در استانداری مازندران امروز برگزار شد ، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهادت دولتمردان در سال ۱۳۶۰ شهیدان محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر و تقارن آن با ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش گفت: یکی از مولفه های دولت شهید رجایی که آن را الگوی دولت ها باید قرار داد مردمی بودن دولت ایشان بوده که خالصانه و بطور واقعی مردمی بودند و در دل مردم ماندگار شدند هر چند ۲۸ روز بیشتر دولت او طول نکشید اما مردم از دولت شهید رجایی به نیکی یاد می کنند و دولت های بعد از آن باید از او الگو بگیرند.
وی افزود : مردمی بودن ،با مردم بودن و برای مردم خدمت خالصانه و بی منت کردن بود ، که دولت شهید رجایی ماندگار شد و دشمنان به این دلیل ایشان را ترور کردند تا تفکرات و خط فکری این شهید بزرگوار که مردمی بودن و ولایتمداری محض بود را حکمرانی اسلامی و نظام اسلامی خاموش کنند اما بعد از شهادت ایشان جریان نفاق شناسایی شدند .

حسینی پور اظهار کرد: شهید رجایی ولایتمداری محض و بدون چون و چرا نسبت به ولی فقیه زمان داشتند و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با ولایتمداری محض نسبت به ولی فقیه زمان رهبر معظم انقلاب و مردمی بودن همانند شهید رجایی محبوب دل ها شدند .

استاندار مازندران گفت: هر دولتی با تفکر شهید رجایی مخلصانه به مردم خدمت کند محبوب مردم می شود و مردم در آن صورت قدر دان خدمات آن دولت خواهند بود.

وی : از افتتاح و آئین کلنگ زنی هزار و ۱۴۲ پروژه با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت : با بهره برداری از این طرح ها در هفته دولت برای یک هزارو ۵۳۹ نفر شغل ایجاد می شود.

حسینی پور اظهار کرد: ۹۳۵ پروژه در مازندران افتتاح و با اعتبار ۴ هزارو ۴۷۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و ۲۷ پروژه نیز با اعتبار ۳ هزارو ۷۳۴ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود که
از این تعداد پروژه ها ۱۳۲ پروژه تولیدی و صنعتی هستند که با اعتبار ۷۷۴ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری می رسند .

مقام عالی دولت در مازندران اظهار کرد : دولت سیزدهم که با شعار دولت مردمی فعالیت خود را آغاز کرد تا کنون اقدامات شایسته ای انجام دادند و بیشترین سفر های استانی را داشتند و در کنار مردم و پیگیر مشکلات مردم هستند.

استاندار مازندران با اشاره به : نقش و رسالت سنگین خبرنگاران و اصحاب رسانه در جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند و دشمنان می خواهند در این جریان، انحراف ایجاد و دستاوردهای دولت مردمی و خدمانت و دستاوردهای نظام را وارونه جلوه دهند گفت : رسانه ها باید بیشتر در این راه تلاش جهادی کنند.

حسینی پور با اشاره به اینکه: هفته دولت امسال با شعار دولت مردم نامگذاری شد تا با کمک مردم مشکلات مردم را رفع کنند افزود: در شرایط سخت کرونایی در ۳ ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم با اولویت واردات واکسن کرونا، خوشبختانه بیماری کرونا را مدیریت کردند و مرگ و میر ها را کاهش دادند و استان مازندران با افزایش واکسیناسیون ، رتبه نخست کنترل بیماری کرونا کشور شد.

وی افزود: در دیپلماسی سیاسی نیز دولت سیزدهم موفق بوده به ویژه در بخش انرژی هسته ایی و زیر بار ظلم و شرایط سخت طرف مقابل نرفتند تا عزت و اقتدار مردم ایران نشان داده شود که به زودی شاهد نتایج خوبی از این مذاکره خواهیم بود.

وی با اشاره به : ظرفیت های شرق منطقه که در گذشته نادیده گرفته شد اظهار کرد: دولت سیزدهم با شناسایی ظرفیت های کشور های شرقی و بهره مندی از این ظرفیت ها به ویژه در زمینه دیپلماسی اقتصادی به نتایج خوبی دست یافت و بندر امیر آباد مازندران نیز ظرفیت خوبی برای کریدور کامل شمال جنوب است و با ترانزیت سنگ معدن روسیه از بندر امیرآباد به کشور هند و دیگر کشور ها در این مدت یکسال ۵۰ هزار میلیارد سود خالص برای مازندران داشت.

استاندار مازندران با اشاره به: سوآپ نفت ، لوله کشی انتقال میعانات نفتی از بندر نکا به شهر ری هزینه فراوانی می شد و ۱۲ سال مسکوت مانده گفت: این‌ مسئله هم در حال پیگیری است.

مقام عالی دولت در مازندران گفت: یک میلیارد دلار با کشور چین مذاکره و قرداد بسته شد برای صادرات مرکبات استان که سال گذشته ۳۰ درصد از مرکبات استان از بین رفت، که این امر نتیجه دیپلماسی اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه : اقتدار غذا امروز بالاتر از اقتدار موشک است گفت: مازندران رتبه نخست تولیدات کشاورزی و غذایی کشور را دارد و این امر نشان دهنده اقتدار مازندران است و اولویت نخست ما تقویت بخش کشاورزی با کمک شرکت های دانش بنیان است هرچند در ۹۰۰ شرکت دانش بنیان ثبت شده استان تا کنون کشاورزی جایی نداشت .
.
مقام عالی دولت اظهار کرد: از مسئولان کشور خواستیم تا از امکانات شرکت های دانش بنیان کشور در بخش کشاورزی در مازندران استفاده و خوشبختانه پذیرفته و با چند شرکت دانش بنیان کشور نیز قرارداد بسته شد.

وی با اشاره به: مشکلات مدیریت آبی استان گفت : زه کشی زمین های کشاورزی مهم ترین راهکار است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه: در ۵ سال گذشته ۷۵ درصد تسهیلات بانکی به ساخت و ساز اختصاص داده شده بود و کمترین تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص داده شد گفت: اما خوشبختانه امسال با پیگیری های انجام شده در دولت سیزدهم مازندران در بخش پرداخت تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی، رتبه دوم کشور شد.

حسینی پور با بیان اینکه: اولویت دوم ما توجه به بخش گردشگری است و مجوز های هم در این بخش صادر شده است خاطرنشان کرد : ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی که در طول سال به مازندران سفر می کنند باید تا پایان دولت سیزدهم به یک میلیون گردشگر خارجی برسد و از نقاط گردشگری مازندران به ویژه در میانکاله بهشهر که زیستگاه بسیاری از پرندگان کم یاب جهان است بیشترین بهره برداری به نفع مردم نیازمند آن منطقه شود.

وی با اشاره به : ضرورت ایجاد صنایع مادر در مازندران با توجه به پیشرفت فن آوری های محیط زیستی گفت: ایجاد صنایع مادر با توجه به شرایط خوب به ویژه نیروی انسانی در استان بسیار ضروری است و بر آن تاکید کرد.

استاندار مازندران : درباره سد فیسنگ در مازندران نیز گفت : هر چند آمایش سرزمینی ضروری است اما ما پیگیر این مسئله نیز هستیم .

حسین جوادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان دبیر ستاد برنامه های هفته دولت با اشاره به بخشی از فعالیت های دولت سیزدهم و دستاوردهای آن گفت ، این دستاوردها شامل: افزایش ۵۸ درصدی ترانزیت کالا ، باز پرداخت بدهی دولت قبل به بانک مرکزی، مقابله با برداشت های بی حساب کتاب بانک ها از بانک مرکزی ، کاهش خاموشی ها، کاهش ۱۷درصدی تورم ، افزایش تجارت خارجی، انتشار اسامی ابر بدهکاران بانکی ، رشد اقتصادی، موفقیت در فروش تمبر ، ساماندهی ارز، تثبیت قیمت ارز ، اصلاح قوائد دولت با بانک مرکزی، اصلاح ثبات بازار ارز، و… است.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *