خانه / اخبار ساری / اعزام حدود ۱۰ هزار نفر از مساجد و محلات مازندران به راهیان نور /رونمایی از پوستر رسانه ای راهیان نور

اعزام حدود ۱۰ هزار نفر از مساجد و محلات مازندران به راهیان نور /رونمایی از پوستر رسانه ای راهیان نور

بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو و حدود ۷ تا ۱۰ هزار زائر از مساجد و محلات مازندران به راهیان نور ۱۴۰۱ اعزام خواهند .

به گزارش ساری فردا، سرهنگ عسگر مجیدی معاون هماهنگ کنده سپاه کربلا و مسئول راهیان نور مازندران در نشست خبری که به مناسبت اعزام راهیان نور مازندران ، در ستاد فرماندهی سپاه کربلا مازندران برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و پنجم اسفند میلاد حضرت امام حسین(ع) روز پاسدار و ششم اسفند میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز با اشاره به اینکه: هزار و ۷۰۰ دانش آموز دختر از چهارم بهمن به مناطق عملیاتی در قالب راهیان نور اعزام و هزارو ۳۰۰ دانش آموز پسر نیز از ۳۰ بهمن اعزام شدند اظهار کرد: بیش لز ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو ۹ اسفند و حدود ۷ تا ۱۰ هزار زائر از مساجد و محلات اساان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهند شد .

وی افزود : پیش بینی می شود ۷ تا ۱۰ هزار نفر از مساجد و محلات استان به صورت اعزام مردمی امسال از ۱۵ اسفند تا ۲ فروردین به راهیان نور اعزام شوند.

سرهنگ مجیدی با بیان اینکه: زائران راهیان نور بیمه شهدا هستند گفت : در صورتی که خانواده ها بخواهند با خودروی شخصی از مناطق عملیاتی بازدید کنند باید از سپاه شهرستان معرفی نامه داشته باشند تا امکانات تغذیه و اسکان آنها فراهم شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد : حدود ۲ میلیارد تومان برای تکمیل زیر ساخت ها و خدمات رسانی بهتر به زائران راهیان نور که پیش بینی می شود با توجه به ۲ سال شرایط کرونایی که پشت سر گذاشتیم بیشتر شود ، امسال هزینه شده است و نیز با هماهنگی سازمان حمل و نقل استان اتوبوس های بالاتر از سال ۹۰ و از نظر امنیتی نیز نیروی انتظامی همکاری می کند و با خیال آسوده زائران به راهیان نور اعزام می شوند و جای نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه : زائر اولی ها برای اعزام به راهیان نور امسال ، در اولویت هستند اظهار کرد: یادمان فکه، دهلاویه، طلائیه ،چزابه در نهر علقمه نیز به مناطق عملیاتی ، امسال برای بازدید زائران راهیان نور اضافه شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد : ترویج فرهنگ ایثار،جهاد و شهادت، دفاع مقدس و راهیان نور، انقلاب ما را بیمه کردند و اجازه نمی دهند دنیای استکبار، ملت ما را از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دور کنند و حتی توانستیم انقلاب اسلامی را صادر کنیم و دشمنان از این بیشتر می ترسند تا جایکه احساس یاس و نا امیدی می کنند که چرا نقشه های شومشان بر علیه نظام نقش بر آب می شود.

وی با بیان اینکه : مازندرانی ها در عملیات های کربلای ۴ ،۵ و والفجر ۸ نقش مهمی داشتن ، افزود: یاد مان هفت تپه یادگار از خود گذشتگی ها و جان فشانی های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در قالب لشگر ۲۵ کربلا است و بیش از ۱۰۰ جوان مازندرانی در قالب این لشگر در این منطقه به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و امروز هفت تپه میعاد گاه عاشقان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران یادآور شد: هفت تبه تنها قرارگاه رزمندگان ۲۵ کربلا ( مازندران، گیلان و گلستان ) در ۸ سال دفاع مقدس بود که توسط رژیم بعثی عراق بمب باران شد در این منطقه رزمندگان دوره های آموزشی معنوی و کمال را می گذراندند و به عنوان لشگر خط شکن معروف شدند.

سرهنگ مجیدی با اشاره به اینکه : رسانه های مازندران در بخش ترویج گردشگری سیاحتی موفق بودند خاطر نشان کرد : رسانه ها باید گردشگری دفاع مقدس(جنگ) را هم ترویج دهند و با به تصویر کشیدن واقعیت و جان فشانی های رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت ، نسل جدید را با شناخت واقعی از انقلاب و دستاوردهای انقلاب و نظام تربیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: زایران مازندرانی در خرمشهر و یادمان هفت تپه سال نو ۱۴۰۲ را تحویل خواهند کرد .

در پایان این مراسم از پوستر جشنواره رسانه راهیان نور رونمایی شد.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *