آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / اشتغالزایی برای ۷۰۴ نفر از زنان مددجو در مازندران

اشتغالزایی برای ۷۰۴ نفر از زنان مددجو در مازندران

برای ۷۰۴ نفر از زنان مدد جوی کمیته امداد مازندران از ابتدای امسال تا کنون اشتغال ایجاد شد.

به گزارش :ساری فردا،حجت الاسلام عالیشاه مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت:برای توانمند سازی زنان تحت حمایت این نهاد برنامه دارند و برای ۷۰۴ نفر از زنان تحت حمایت از ابتدای امسال تا کنون اشتغال ایجاد شده که برای اجرای این طرح های اشتغالزایی ۲۲،میلیارد و ۳۴۰میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود : به ۲۳۷ نفر از زنان تحت پوشش آموزش های فنی و حرفه ای از ابتدای سال تاکنون ارائه شد و برای ۹۰ نفر از زنان مددجو نیز کاریابی صورت گرفته است.

حجت الا سلام عالیشاه اظهار کرد:در عصر حاضر زنان همانطور که در جامعه نقش قابل توجهی دارند، در خانواده نیز نقش های مهم شامل : تربیت فرزندان آگاه و عالم، فراهم کردن محیط آرام و ایجاد آرامش در خانواده و فعالیت در امور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… ایفا می کنند.

مدیر کل کمیته امداد مازندران خاطر نشان کرد:زنان سرپرست خانوار هم که به دلیل فوت همسر و یا سایر دلایل مسئولیت خانواده را برعهده دارند در شرایطی مانند، بحران های اقتصادی با مشکلاتی روبرو می شوند و به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در این قشر برنامه هایی از سوی برخی نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد طراحی و اجرا می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: این نهاد هم سعی دارد تا اصولی ترین و شایسته ترین خدمات را به مددجویان ارائه دهد و برهمین اساس طرح ها و فعالیت های خودکفایی را در راس برنامه های خود قرار داده است.

حجت الاسلام عالیشاه اظهار کرد: نخستین قدم و اساسی ترین اقدام در این بخش ، ایجاد روحیه خود اتکایی و اعتماد به نفس و روحیه علاقه به کار و اتکا نداشتن به دیگران است.

وی افزود: فعالیت های کمیته امداد در استان در زمینه خودکفایی مددجویان حول محورهای شناسایی مددجویان مستعد اشتغال و خودکفایی و تعیین درجه مهارت و توان اجرایی آنان، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای بمنظور ارتقاء سطح آگاهی های علمی و مهارت فنی و حرفه ای ، کاریابی، ایجاد فضای کسب و کار و…. است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران اظهار کرد : طرح های اشتغال ایجاد شده برای زنان تحت حمایت در بخش های خدماتی، پرورش طیور، کشاورزی و دامپروری بوده است.

حجت الاسلام عالیشاه افزود: ۴۳ درصد از اشتغال برای زنان تحت حمایت در استان ایجاد شد و رویکرد اصلی این نهاد هم توانمند سازی همه ی مددجویان تحت حمایت است.

وی خاطر نشان کرد: آنچه که در قالب طرح ها و برنامه های مختلف در حوزه زنان تحت حمایت نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد دنبال می شود با هدف خودکفایی، اشتغال و توانمند سازی زنان تحت حمایت است تا آنان نیز با روحیه امید و خودباوری بتوانند آینده ای روشن را برای خود و فرزندانشان رقم بزنند.

انتهای پیام/
سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *