آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / اربعین حسینی فرصتی طلایی برای بصیرت‌ افزایی

اربعین حسینی فرصتی طلایی برای بصیرت‌ افزایی

اربعین حسینی فرصتی برای بصیرت افزایی و زائران اربعین حسینی باید از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش ساری فردا، سردار عبدالله «ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران: مروز در آئین اعزام و بدرقه فعالان عرصه محرومیت‌زدایی استان به مازندران که در جوار یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، با بیان اینکه: اربعین حسینی فرصتی برای بصیرت افزایی است، گفت: زائرین اربعین حسینی باید از این فرصت ها استفاده کنند.

‌وی با بیان اینکه : امام حسین (ع) و یاران با وفایش برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، پاسداری از اسلام، رسالت پیامبر و قرآن همه هستی خود را دادند که اسلام حفظ شود، اظهار کرد : عاشورا اسلام را بیمه کرده است.

سردار ملکی با بیان اینکه : جوانان امروز دارای شور، شعور و بصیرت هستند، گفت: این رزمایش بزرگ فرهنگی برای زیارت اربعین و مولا امام حسین (ع) در این مکان برگزار شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ، به نقش استان مازندران در هشت سال دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: استان مازندران در زمان جنگ ده تا یگان را پشتیبانی می‌کرد و مردم این استان بیش از ۵۵ هزار نفر آوارگان جنگی جنوب را پذیرایی کردند.

این مسئول با بیان اینکه : مازندران در بازسازی سوسنگرد نیز نقش ویژه‌ای داشت و در جنگل‌های شمال در جنگ با ضد انقلاب و اتحادیه کمونیست‌ها حضور داشت، اظهار داشت: این همه حماسه مردم باید به نسل امروز و آیندگان معرفی شود.

وی با بیان اینکه : مازندران در جنگ بیش از ده هزار و چهارصد شهید، ۳۳ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۰۰ آزاده تقدیم کرد، اذعان داشت: این راه، آرمان و فرهنگ رزمندگان باید معرفی شود و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان محلی برای معرفی این حماسه هاست.

سردار ملکی : به معرفی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران پرداخت و گفت: این مرکز در حاشیه رودخانه تجن در مساحت ۶۰ هکتاری در سه فاز در حال ساخت است و تمدن هفت هزار ساله استان، حکومت علویان، نقش مردم در پیروزی انقلاب و دفاع از سرزمین اسلامی در این مکان معرفی می‌شود.

این مسئول: مسجد فاو، حسینیه وداع، نهر‌های کوت، سعدونی و بوفلفل را از جمله پروژه‌های این مرکز اعلام و بیان کرد : مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بهترین، زیباترین، بامعنویت‌ترین و بزرگترین موزه دفاع مقدس کشور است.

سردار ملکی با بیان اینکه : راهپیمایی اربعین حسینی عشق است و عظمت اسلام و عاشورا را در این رزمایش شاهد هستیم، به اتفاقات چند روز اخیر در عراق اشاره کرد و گفت: خون شهید سلیمانی اجازه نداد فتنه گران به این آشوب ادامه بدهند و آرامش به منطقه بازگشت و زائرین حسینی باید از این فرصت‌ها استفاده کنند و با بصیرت در این زیارت حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *