آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / ارائه خدمات تخصصی به ۱۷۷ کودک کار و خیابان در مازندران

ارائه خدمات تخصصی به ۱۷۷ کودک کار و خیابان در مازندران

ارائه خدمات تخصصی و نگهداری موقت ۱۷۷ کودک کار و خیابان در مراکز تحت نظر بهزیستی مازندران امسال انجام شد.

به گزارش ساری فردا، دکتر فریبا بریمانی ، مدیرکل بهزیستی مازندران، با اشاره به اینکه: به ۱۷۷ کودک کار و خیابان امسال خدمات تخصصی و نگهداری موقت در مراکز زیر نظر بهزیستی در مازندران ارائه شد گفت: کار کودکان در خیابان یکی از آسیب های اجتماعی است و ساماندهی کودکان کار و خیابان به دلیل وجود عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در شیوع و گسترش آن از پیچیدگی خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه : برای ساماندهی کودکان کار و خیابان قوانین متعددی وجود دارد، افزود: در قوانین و آئین نامه های ساماندهی کودکان کار و خیابان وظایف ۱۶ دستگاه دولتی و غیردولتی، شامل: سازمان بهزیستی، شهرداری ها و دهیاری ها، نیروی انتظامی، سازمان زندان ها، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان فنی و حرفه ای، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش مشخص شده است.

دکتر بریمانی به وظایف دستگاه ها در ساماندهی کودکان کار اشاره کرد و گفت: در این قوانین بر همکاری شهرداری ، دهیاری و نیروی انتظامی با سازمان بهزیستی در شناسایی، پذیرش، حمایت، نگهداری و توانمندسازی اطفال و نوجوانان کار و خیابان و اعلام موضوعات به مراجع ذیصلاح تاکید شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید براینکه: براساس این قوانین دستگاه های اجرایی مکلف هستند در چهارچوب وظایف قانونی خود با سازمان بهزیستی همکاری کنند، گفت: بسیاری از دستگاه ها علیرغم وظایفی که قانونگذار برعهده آنان گذاشته است به وظیفه قانونی خود به خوبی عمل نمی کنند که امیدواریم با مشارکت آنان اقدامات خوبی صورت گیرد.

وی: به فعالیت بهزیستی مازندران در این حوزه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک مرکز شبانه روزی ساماندهی کودکان کار و خیابان و دو مرکز روزانه حمایتی آموزشی کودک و خانواده در سطح استان برای ارائه خدمات راه اندازی شده است.

دکتر بریمانی از پذیرش، ارائه خدمات تخصصی و نگهداری موقت تعداد ۱۷۷ کودک کار و خیابان امسال در مازندران خبرداد و اظهار کرد: ارائه ۶ هزارو ۶۶۵ مورد خدمات مددکاری اجتماعی، ۳ هزار و ۱۷۰ مورد خدمات تخصصی روان‌شناسی، ارائه ۳۹ مورد خدمات نگهداری موقت و خوابگاهی شبانه روزی در مرکز کودکان کار و خیابان شهرستان ساری، ارائه ۳ هزار و ۲۶۴ مورد خدمات آموزشی، شناسایی و معرفی ۳۴۱ کودک بازمانده از تحصیل به اداره کل آموزش و پرورش استان، بازگرداندن تعداد ۹۰ کودک به فرایند تحصیل و شناسایی ۲۲۶ کودک بدون شناسنامه و پیگیری برای دریافت شناسنامه از جمله اقدامات امسال بهزیستی مازندران بوده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران به اسکن عنبیه کودک کار و خیابان اشاره کرد و گفت : ۴ مرحله مانور شناسایی و جذب و اسکن عنبیه از ۲۲۸ کودک کار و خیابان در سطح استان انجام شده است و استان مازندران جزو نخستین استان ها و پیشرو در این زمینه است.

وی: بر مشارکت همه دستگاه ها در رفع مشکل کودکان کار و خیابان تاکید کرد و گفت: حل مشکل کودکان کار و خیابان جز با همراهی و مشارکت همه شرکای اجتماعی و تکمیل چرخه کامل شناسایی، جذب، ارائه خدمات تخصصی، توانمندسازی و پیگیری‌های پس از ترخیص امکانپذیر نیست.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *