آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / آغاز به کار ستاد مناسبت های دفاع مقدس مازندران

آغاز به کار ستاد مناسبت های دفاع مقدس مازندران

ستاد مناسبت های دفاع مقدس مازندران کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ساری فردا ، سید محمود حسینی پور ،استاندار مازندران: در نخستین نشست ستاد مناسبت های دفاع مقدس که امروز در استانداری مازندران برگزار شد گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران مقصد گردشگردی انقلاب اسلامی و نمادی برای ارزش ها است .
وی افزود: مدیران جمهوری اسلامی و خدمتگزاران خادم این ملت شهیدپرور مسئولیت شان در مقابل شهدا بیش از دیگران است؛ چرا که به اندازه هر یک از صندلی‌های مسئولان شهدایی تقدیم انقلاب شدند.

حسینی پور گفت : مدیران باید به جانبازان بالای ۷۰ درصد سرکشی کنند و در جریان مشکلات آن‌ها قرار بگیرند که چگونه بعد از سال‌ها دفاع مقدس با مشقات و سختی‌ها زندگی می‌کنند و جانبازان باید برای مدیران جمهوری اسلامی به عنوان فرهنگ سازان دوران دفاع مقدس لحاظ شوند.

استاندار مازندران با بیان اینکه: مدیران ما باید نماد ارزش ها باشند اظهار کرد: مدیران وظیفه ذاتی دارند که در محیط کار خود کاری انجام دهند که در دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس نمود پیدا کنند و با رفتار و گفتار و عمل خود هماند رزمندگان دفاع مقدس، جنگ نرم و اقتصادی را امروز پیش ببرند و مدیران ما باید نماد ارزش‌ها باشند.

وی افزود: باید اسطوره‌ها و شخصیت‌های معنوی بزرگ‌مان بویژه ده هزار و چهارصد شهید استان بزرگ شمرده شوند و اگر ارزش‌های دفاع مقدس را به طور واقعی رعایت کنیم کار مملکت ما درست می‌شود و هر جا خللی بوجود آمده بخاطر دور شدن از ارزش‌ها بوده است.

حسینی پور گفت : سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی بخاطر ارتباط با خانواده‌های شهدا و احترام و توجه به آن‌ها و ارزش‌ها به این درجه رسید و در دنیا و دل ها ماندگار شد.
این نماینده دولت : مازندران منطقه گردشگری است و هنر ماست که بتوانیم ارزش‌های والای دفاع مقدس را در استان ایجاد کنیم و از این مکان، فرهنگ دفاع مقدس را به دنیا منتقل کنیم و این هدفگذاری اصلی ما است.

وی افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران به عنوان مقصد گردشگردی انقلاب اسلامی خواهد بود که نمادی برای ارزش‌های انقلاب است و به دنیا منتقل خواهد شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه : مازندران همواره جزو استان‌های شهیدپرور و پیشرو در دفاع مقدس به شمار می‌آید و این افتخار بزرگی است و باید مانند گذشته از آن صیانت ،حفاظت و تقویتش کنیم.

حسینی پور با اشاره به اینکه: نقش آفرینی ۱۲۸ رزمنده مازندرانی در دفاع مقدس افتخار بزرگی است
اظهار کرد: ای یک رکورد بسیار بالایی در کشور است و این استان افتخار داشت که این تعداد رزمنده در دفاع مقدس حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه : لشکر ۲۵ کربلا به عنوان یکی از لشکر‌های خط شکن در دفاع مقدس بود که در دو عملیات مهم و سرنوشت ساز دفاع مقدس کربلای ۵ و والفجر ۸ نقش مهمی داشت، گفت: این لشکر در تمام دوران دفاع مقدس مازندران حضور فعال داشت؛ از غرب و جنوب، و در این دو عملیات که برای جمهوری اسلامی ایران بسیار سرنوشت ساز بود لشکر ۲۵ کربلا جزو پیشرو‌ها بود و نقشش را در نقاط حساس ایفا کرد و منحصر بفرد بود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس که در صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس گام برمی‌دارد، ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار و جهاد و شهادت است و امروز باید در دستگاه‌های اجرایی به عنوان اصول اولیه مورد نظر قرار بگیرد.

استانذار مازندران خاطر نشان کرد: یکی از اهداف بنیاد حفظ آثار، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس است که اتفاقات آن دوران باشکوه و با عظمت که معجزه آسا بود را در تاریخ ثبت کند و اسناد و مدارک و مستندات مرتبط را در بانک اطلاعاتی استانی جمع آوری و در اختیار نسل‌های آینده قرار دهد.

حسینی پور افزود: هدف مهم تر، انتشار و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل حاضر بویژه در قرن جدید است، با توجه به تهاجمات زیادی که در حوزه فرهنگی به کشور می‌شود این مجموعه سد مستحکمی در مقابل تهاجم فرهنگی خواهد بود.
نیازمند تثبیت صفات شهدا در جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه : صفات پایبندی به اخلاق و احترام به مردم از اصلی‌ترین صفات شهدا بود و امروز نیازمند تثبیت این صفات در جامعه هستیم گفت: این صفات را باید در عمل و رفتار و گفتار به عنوان مدیر و مسئول رعایت کنیم.

وی اظهار کرد: کمیته‌های تخصصی که در شورای هماهنگی حفظ آثار فعال هستند هر کدام مرتبط با دستگاه‌های اجرایی است و باید این دستگاه‌ها مشارکت بسیار بسیار نزدیکی داشته باشند و وظیفه همه ما است در این مسیر قدم برداریم.

نماینده دولت در استان گفت: خروجی کمیته‌ها باید جنبه‌های عملی و اجرایی پیدا کند تا بتوانیم در همه زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، هنری، نمایشی، ادبی، راهیان نور و حمایت از پیشکسوتان و تشکل‌های دفاع مقدس با اهداف عالیه پیش برویم.

حسینی پور افزود: دوران طلایی دفاع مقدس به دور از هر گونه گرایشات و سلیقه‌های سیاسی رایج امروز بود و ما باید این نگاه را حفظ کنیم که رمز اصلی پایداری، این جریان است و به ارزش‌های والای شهدا که اطاعت محض از، ولی فقیه زمان بود امروز توجه کنیم.

استاندار مازندران: با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ شهدا در ادارات و دستگاه‌های اجرایی بیان کرد : پخش وصیت‌نامه شهدا در آغاز نشست های دستگاه‌های اجرایی یک تذکر برای همه ماست و آغاز جلسات با پیام شهدا کار مهم و ارزشی است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه انجام شود.

سردار عبد الله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران نیز گفت: این اداره کل در حوزه تولید فیلم و جشنواره‌های دفاع مقدس با حمایت و مشارکت سپاه کربلا، اداره کل ارشاد، بنیاد شهید و حوزه هنری و بعضی از موسسات خصوصی فعالیت های خیلی خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه : یکی از نگرانی‌های پیشکسوتان و خانواده‌های شهدا این است که مازندران نتوانست طی این ۴۰ سال یک فیلم بلند سینمایی در حوزه دفاع مقدس تولید کند، افزود: انتظار داریم با موضوع سردارن شهید استان ،شیرودی، بصیر، طوسی، نوری و علمای استان فیلم
تولید شود که یکی از مهم ترین دغدغه‌های ما است.

سردار ملکی گفت : با کمک خیرین تدوین دایره المعارف دفاع مقدس را در سه حوزه شهدا، مکان و جغرافیا و یگان‌های رزم در هزار مدخل در دست تهیه داریم.

این مسئول : با اشاره به اینکه، جشنواره‌های دفاع مقدس یکی از مأموریت‌های این اداره کل است، خاطرنشان کرد: جمع آوری خاطرات رزمندگان و آزادگان یکی از اهداف جشنواره‌ها است و تاکون ۱۴ جشنواره در این موضوع برگزار شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان وارد سیزدهمین سال شده است و این مرکز بزرگترین موزه فرهنگی دفاع مقدس کشور است که در مساحت ۶۰ هکتاری در حال ساخت است و تعدادی از ابنیه‌ها را در سال ۹۶ افتتاح کردیم.

وی با بیان اینکه: این مرکز دارای ۴۰ پروژه است و تاکنون ۱۳ پروژه صد در صد آماده شد، گفت: محتوای موزه مهم است و تاکنون آثار و سوژه‌های خوبی آماده شده است.

سردار ملکی با بیان اینکه: کتاب نقش مازندران در تاریخ انقلاب اسلامی آماده چاپ است، ا فزود: پژوهش و تدوین کتاب دوم از این مجموعه نیز در حال انجام است.

وی : از احداث ۲۲ المان تاریخی در مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران
خبر داد و افزود: برجستگی‌های حکومت علویان در فاز ۳ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به نمایش گذاشته و ۲۲ المان تاریخی در این عرصه ایجاد خواهد شد.

این مسئول: به میزبانی استان مازندران از هشت شهید گمنام در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و گفت: ستاد تشییع شهدا در استان تشکیل و به مردم استان اطلاع رسانی شد.

سردار ملکی با بیان اینکه: از تعداد ۹۲ یادمان شهدای گمنام ۲۰ یادمان از ۱۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است، اظهار کرد: یادمان شهدای گمنام بهشهر، دانشگاه امام محمدباقر ساری، زیراب سوادکوه، سیمرغ، پل سفید، بندپی شرقی بابل، کجور، پول، رامسر، مصلای چالوس، دانشگاه آزاد آمل، محمودآباد و چمستان از پیشرفت‌هایی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه : ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس با شعار «ما مقاوم هستیم» به ریاست استاندار و دبیری اداره کل حفظ آثار در استان تشکیل شده است و در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و دبیری فرمانده سپاه و جانشینی مسئولین دفاتر حفظ آثار فعالیت می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه: دفاتر حفظ آثار دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها فعالیت‌های خیلی خوبی انجام می‌دهند، افزود: طبق ابلاغ وزارت کشور دفاتر حفظ آثار باید در ادارات استان فعال شود و یکی از مأموریت‌های آن‌ها جمع آوری آثار و خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس است.

سردار ملکی با بیان اینکه: تولید ۱۰۰ عنوان کتاب را امسال در دستور کار قرار دادیم، افزود: هر اداره کل نیز باید برای شهید شاخص خود کتاب بنویسد و برای نوشتن کتاب‌ها، کارنامه‌ای تیپ‌ها و ادارات نیز پیگیر هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه : ساخت المان ۶ خلبان شهید در شهر‌ستان های جویبار، رامسر، تنکابن، نکا، ساری و آمل از سال گذشته کلید خورد و المان شهید ذبیحی در جویبار به بهره برداری رسید گفت: در ۵ شهرستان نیازمند عزم جهادی مسئولان هستیم.

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *