آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / کفش پای معلولان باشیم نه سد راهشان /رعایت حقوق معلولان ضروری است.

کفش پای معلولان باشیم نه سد راهشان /رعایت حقوق معلولان ضروری است.

معلولان برای زندگی مانند بقیه انسان ها حق و حقوقی دارند و استفاده از همه امکانات جامعه حق مسلم آنها است و نباید در مسیر حرکت آنها مانع ایجاد کرد.

هر انسانی برای ادامه حیات نیازمند امکاناتی هست، اما عده ایی به دلایل مختلف دچار نواقص جسمی و ذهنی می شوند، که به این افراد معلول می گویند، برخی از معلولیت ها به صورت مادر زادی و برخی دیگر نیز بر اثر حوادث مختلف به وجود می آید مانند تصادفات، حوادث ناشی از کار، مانند برق گرفتگی و نیز جانبازان ، هر چند معلولان توانمندی های زیادی دارند اما برای استفاده مساوی از این امکانات، همه ی مردم باید به حق و حقوق آنها احترم بگذارند و تا جایی که امکان دارد بدون ترحم و از روی وظیفه و به شکرانه سلامتی خود به آنها کمک کنند.

زینب دلیلی مسیول روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران در گفت و گو با ساری فردا گفت: خوشبختانه در مازندران در زمینه مناسب سازی معابر و خیابان ها و ایجاد خطوط ویژه برای معلولان ،جانبازان، و افراد سالمند و مادران باردار توسط شهر داری ها کار های خوبی انجام شده است.
وی افزود:برای بهره برداری از این طرح های اجرا شده در جامعه فرهنگ سازی نیاز است که رسانه ها نقش مهمی دارند.

متاسفانه بسیاری از مغازه دارها با قرار دادن وسایل اضافی خود در پیاده روها و یا آویزان کردن آنها مانع از عبور معلولان به ویژه نابینایان و معلولان ویلچری می شوند.
در خیابان ها و معابر نیز متاسفانه برخی از رانندگان به جای اینکه به این معلولان کمک کنند با پارک کردن خودروهایشان در مسیر ویژه معلولان مانع از حرکت آنها می شوند و برای آنها مزاحمت ایجاد می کنند.
کافی است تک تک افراد جامعه یک لحظه خودشان را جای این افراد قرار دهند آن وقت است که متوجه می شوند ، باید به حقوق مسلم معلولان و جانبازان ، این قشر توانمند جامعه احترام بگذارند و وظیفه خود بدانند و در بعضی مواقع حتی به آنها کمک کنند.

به گفته: یکی از مدیران اسبق بهزیستی مازندران ، اگر افراد سالم جامعه به ویژه مسیولان بدانند که فقط و فقط یک ثانیه با معلولیت فاصله دارند هیچ وقت در مسیر ویژه آنها سنگ اندازی نمی کنند و با سرعت بیشتری مناسب سازی ها را انجام می دهند تا این قشر آسیب دیده و توانمند جامعه بتوانند از حق قانونی خود بهرمند شوند.

باید کفش پای معلولان باشیم نه سد راهشان شویم.
انتهای پیام/
سکینه رضاییان

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *