خانه / اخبار ساری / کاهش ۱۶ درصدی نزاع در مازندران / شهروندان ساروی و میاندورود، کم اعصاب ترین هستند

کاهش ۱۶ درصدی نزاع در مازندران / شهروندان ساروی و میاندورود، کم اعصاب ترین هستند

نزاع و درگیری ۴ ماه نخست امسال در مازندران ۱۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش ساری فردا، دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ، با اشاره به اینکه بر اساس معاینات انجام شده آمار نزاع ، ۶ هزار ۵۵۹ نفر در ۴ ماه نخست امسال به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که ۴ هزارو ۲۶۲ نفر مرد و بقیه زن بودند اظهار کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته است.
.
وی افزود : بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان ، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرستان های ساری و میاندرود با ۹۶۹ نفر ، بابل ۸۲۵ و نوشهر ، چالوس با ۷۳۲ نفر و کمترین نزاع در شهرستان فریدونکنار با ۹۶ مورد ثبت شده است.

دکتر عباسی گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان ، خرداد با هزار ۷۷۸ نفر بیشترین مورد ،فروردین با هزار ۷۱۱ و تیر با هزار ۶۹۲ نفر به ترتیب بیشترین و اردیبهشت ماه با هزار ۵۱۷ نفر کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر اینکه: نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است ، اظهار کرد :بخش قابل توجه ای از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر میشود.

این مقام اجرایی استان: یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : میتوان با آموزش مهارت های زندگی به ویژه در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی ، با بحث ، گفتگو و تفاهم مشکلات میان خود را حل و فصل کنند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *