آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / کاهش ۱۶ درصدی نزاع در مازندران / شهروندان ساروی و میاندورود، کم اعصاب ترین هستند

کاهش ۱۶ درصدی نزاع در مازندران / شهروندان ساروی و میاندورود، کم اعصاب ترین هستند

نزاع و درگیری ۴ ماه نخست امسال در مازندران ۱۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش ساری فردا، دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ، با اشاره به اینکه بر اساس معاینات انجام شده آمار نزاع ، ۶ هزار ۵۵۹ نفر در ۴ ماه نخست امسال به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که ۴ هزارو ۲۶۲ نفر مرد و بقیه زن بودند اظهار کرد: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته است.
.
وی افزود : بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان ، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرستان های ساری و میاندرود با ۹۶۹ نفر ، بابل ۸۲۵ و نوشهر ، چالوس با ۷۳۲ نفر و کمترین نزاع در شهرستان فریدونکنار با ۹۶ مورد ثبت شده است.

دکتر عباسی گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان ، خرداد با هزار ۷۷۸ نفر بیشترین مورد ،فروردین با هزار ۷۱۱ و تیر با هزار ۶۹۲ نفر به ترتیب بیشترین و اردیبهشت ماه با هزار ۵۱۷ نفر کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با تاکید بر اینکه: نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است ، اظهار کرد :بخش قابل توجه ای از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر میشود.

این مقام اجرایی استان: یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت : میتوان با آموزش مهارت های زندگی به ویژه در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی ، با بحث ، گفتگو و تفاهم مشکلات میان خود را حل و فصل کنند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *