آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / نشست خبری رافائل سانتونخا رییس فدراسیون جهانی در مسابقات بین المللی بدنسازی رامسر / ایران همه ی ظرفیت ها را برای میزبانی مسابقات دارد

نشست خبری رافائل سانتونخا رییس فدراسیون جهانی در مسابقات بین المللی بدنسازی رامسر / ایران همه ی ظرفیت ها را برای میزبانی مسابقات دارد

نشست خبری رافائل سانتونخا رییس فدراسیون جهانی بدنسازی و رییس فدراسیون بدنسازی ایران در رامسر برگزار شد.

به گزارش سازی فردا، عبدالمهدی نصیرزاده در نشست خبری رقابت های بدنسازی یونیورس در رامسر گفت: یکی از شاخص‌های ارزیابی‌وزارت ورزش تعداد میزبانی رقابت های بین المللی است از سوی دیگر علاقمندان زیادی در این رشته داریم که برخی ها این افراد را به مسابقات فیک اعزام می کردند. ما با این کار هم جلوی خروج ارز از کشور را می گیریم و هم برای کشور ارزآوری داریم. جلوگیری از حضور ورزشکاران در مسابقات فیک موجب ایجاد برخی حواشی برای ما شده است.

وی افزود: هر ورزشکاری برای حضور در هر رویداد بین المللی باید ۲۰۰ یورو پرداخت کند. این مسابقات هم جزو تقویم فدراسیون جهانی است اما از میان ۲۱۷ ورزشکار حدود ۱۰۰ ورزشکار مبلغی پرداخت نکردند و مابقی ورزشکاران هم تخفیف گرفتند. با توجه به پرداخت ۴۰ هزار دلار جایزه به نفرات برتر اگر حمایت های میزبان نبود برگزاری رویداد با این هزینه ها غیر ممکن بود.

رافائل سانتونخا رییس فدراسیون جهانی نیز در ابتدای صحبت های خود در این نشست، اظهار کرد: از استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، شهردار و فرماندار رامسر، همچنین اعضای فدراسیون و خبرگزاری ها تشکر می‌کنم. چرا ما الان اینجا هستیم؟ بخاطر این اینجا هستیم که رقابت های مستر یونیورس جام خلیج فارس برگزار شود.برای کشور شما احترام زیادی قائلم و از اینکه اینجا هستم خیلی خوشحالم. از اینکه بعد از دو ماه مجددا به ایران بازگشتم خوشحالم. بادی بیلدینگ و فیتنس دو ورزش هستند که برای رشته های دیگر نیز ضروری هستند. فدراسیون جهانی متولی ورزش بدنسازی و فیتنس است چرا که توسط مقامات بین المللی ورزش به رسمیت شناخته شده است، توسط شورای المپیک آسیا، پان آمریکن، آفریقا، IOC و ۲۰۴ کشور عضو به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود: کنگره فدراسیون جهانی هر ساله برگزار می شود و کشورهای مختلف نظرات خود را بیان می کنند. فدراسیون جهانی هر ۴ سال یکبار انتخابات دارد که اعضا انتخاب می‌شوند و این نشان می دهد IFBB ساختار درستی دارد و توسط نهادهای بین المللی هم به رسمیت شناخته شده است. در اکثریت کشورها IFBB توسط نهادهای ورزشی به رسمیت شناخته شده است. در برخی کشورها همچنان نمایندگان IFBB دست نهادهای خصوصی است. در ایران نیز فدراسیون بدنسازی نماینده رسمی ماست و توسط نهادهای ورزشی به رسمیت شناخته می شود.

رییس فدراسیون جهانی : درباره دریافت مبلغ ۳۱۵ یورو از سوی فدراسیون بدنسازی ایران از ورزشکاران برای حضور در مسابقات مستر یونیورس که باعث شد بسیاری از ورزشکاران ایرانی نتوانند در این مسابقات حاضر شوند، گفت: هزینه ثبت نامی که از ورزشکاران گرفته می شود ۸۰ یورو برای رنگ است که می‌توانند آن را پرداخت نکنند و خودشان انجام دهند. ۳۵ یورو هم بابت دفترچه است و ۲۰۰ یورو باقیمانده هم برای کمیته برگزاری مسابقات است که باید پرداخت شود. اما باید هزینه ها را کاهش دهیم و با همدیگر در اینباره همکاری می کنیم.

وی افزود: فدراسیون جهانی این درآمدها را هر ساله در کنگره برای فعالیت های آموزشی و دیگر فعالیت ها تخصیص می دهد.

رییس فدراسیون بدنسازی کشور گفت: ۲۰۰ یورو بابت ثبت نام، ۸۰ یورو بابت رنگ و ۳۵ یورو بابت دفترچه بوده است. هزینه ترانسفر، تغذیه و اسکان ورزشکاران کاملا رایگان بوده و ما ۴۰ هزار دلار نیز پاداش به ورزشکاران برتر اهدا کردیم.

سانتونخا درباره برنامه های فدراسیون جهانی برای مبارزه با دوپینگ گفت: کنترل دوپینگ در حین و بیرون مسابقات جهانی و قاره ای انجام می شود. بیرون از مسابقات IFBB از ورزشکارانی که در رنکینگ هستند کنترل دوپینگ انجام می شود. کنترل دوپینگ جزء برنامه های مهم ماست.

رییس فدراسیون بدنسازی کشور : درباره انجام تست دوپینگ در مسابقات افزود : ما به دکتر نوروزی نامه زدیم و رونوشت آن نیز به معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش رفت و ما خواستار حضور ماموران نادو در مسابقات برای انجام تست دوپینگ شدیم.

وی ، درباره سرانجام میزبانی ایران از مسابقات جهانی گفت: از روزی که به فدراسیون آمدم مهمترین آرزوی من این بود که میزبان جهانی بزرگسالان باشیم. آقای رافائل هم چندین بار با مسئولان ورزش ما دیدار داشت و تاکید کرد آماده انجام این کار هستیم اما هیات اجرایی و کنگره فدراسیون جهانی در اینباره تصمیم می گیرند. قرار بود ۲۰۲۳ میزبان این مسابقات باشیم اما از ما خواستند تا میزبانی مسابقات ۲۰۲۴ را درخواست کنیم تا در این فرصت با کشورهای دیگر برای اعطای میزبانی به ایران مذاکره شود.

سانتونخا نیز در اینباره گفت: ایران کاندیداتوری خود را اعلام کرده اما تصمیم برای میزبان ۲۰۲۳ گرفته شده است. این موضوع را اعلام می کنم که ایران شانس زیادی برای میزبانی مسابقات جهانی بزرگسالان ۲۰۲۴ دارد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که فدراسیون جهانی آیا از فدراسیون ها حمایت مالی هم می کند یا فقط بابت مسابقات پول دریافت می کند، گفت: فدراسیون جهانی هر سال از هر فدراسیون ملی ۵۰۰ یورو بابت حق عضویت دریافت می کند و این تنها مبلغی است که ما از فدراسیون ها می گیریم. ما برنامه هایی هم برای کمک به فدراسیون ها داریم که در قاره های اقیانوسیه و آفریقا در حال انجام است. فدراسیون جهانی بودجه ای دارد و این بودجه هر ساله بررسی می شود. این بودجه توسط اسپانسرها، رویدادهای بین المللی و دریافت از فدراسیون ها تامین می‌شود. اگر در کنگره حضور داشته باشید می‌بینید که این بودجه ها به چه صورت تقسیم می شود.

رییس فدراسیون جهانی گفت: کشور شما تمام ظرفیت ها برای میزبانی مسابقات را دارد. کشور شما خیلی امن و در حال پیشرفت است و مسئولان از ورزش حمایت می کنند. هر شخصی که در ایران مسابقه داده به من گفته همه چیز عالی بوده است.

نصیرزاده نیز در اینباره گفت: چون سطح ورزشکاران ایرانی خیلی بالاست خیلی از ورزشکاران خارجی جرات نمی کنند در مسابقات ایران حاضر شوند. ما حتی حاضریم پول پرواز و اسکان کشورهای دیگر برای حضور در مسابقات را بدهیم. به لحاظ اجتماعی، سیاسی و…به نفع ماست و نقشه دشمنان را خنثی می کند.

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *