خانه / اخبار ساری / نداشتن مهارت افزایش بیکاری

نداشتن مهارت افزایش بیکاری

نداشتن مهارت در جامعه موجب بیکاری به ویژه در میان تحصیلکرده ها شده است.

به گزارش ساری فردا، سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت:: مهمترین وظیفه سازمان آموزش فنی و حرفه ای، توانمند سازی افراد بدون مهارت برای ایجاد شغل و کسب درآمد است.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب یکی از دستگاه های اجرایی که در ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد ، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران،
با اشاره به اینکه : مجمع خیران استان با حضور جمعی از فعالان اقتصادی ، مدیران ستادی و روسای مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان در روز دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ تشکیل و ارکان آن تعیین شد اظهار کرد:
با توجه به رشد فراوان تکنولوژی(فن آوری ) در صنایع، آموزش های فنی و حرفه ای با چالش تامین مالی، خرید تجهیزات نوین برای برگزاری دوره ها روبه رو هستند، و با توجه به رایگان بودن این آموزش ها، چالش اساسی دیگر کمبود مواد مصرفی است و به همین دلایل رویکرد مجمع خیرین در این عرصه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی افزود: هر چند خدمات مهارت آموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان رایگان است اما کم توجه ای اقشار جوان تحصیلکرده بدون شغل به مهارت آموزی موجب کاهش گسترده نیروی کار ماهر در صنایع شده است.

درویشی تاکید کرد : برای ایجاد و ترویج فرهنگ مهارت آموزی همه ی مدیران استانی و شهرستانی، انجمن های مردم نهاد، خیران باید پای کار بیایند و با ورود به عرصه فرهنگ سازی مهارت آموزی در رفع معضل بیکاری قدمی اساسی بردارند

وی یاد اور شد: در پایان مراسم مجمع خیرین مهارت مازندران که ۸ اسفند برگزار شد ، پس از اخذ آرا ، اعضای هیت امنا، هیات مدیره تعیین و ناصر اسکندری بعنوان مدیر عامل مجمع خیرین مهارت مازندران انتخاب شد.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *