آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / مراسم شب وداع با شهید حسین راستگو در مصلای ساری

مراسم شب وداع با شهید حسین راستگو در مصلای ساری

وداع مردم مازندران با پیکر شهید حسین راستگو در مصلی ساری

مردم شهیدپرور استان مازندران در مصلی ساری با پیکر پاک و مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس شهید حسین راستگو که بعد از ۳۴ سال به وطن بازگشت، وداع کردند.

به گزارش شبستان،‌ پیکر پاک و مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس شهید حسین راستگو بعد از ۳۴ سال عزم وطن کرد و امشب مهمان مردم شهیدپرور استان مازندران و شهرستان ساری بود.

شهید حسین راستگو در سال ۱۳۶۵ در منطقه سلیمانه عراق بوسیله پاتک دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر پاک و مطهرش پس از تفحص در مناطق عملیاتی، شناسایی شد و بعد از ۳۴ سال به وطن بازگشت.

مراسم شب وداع شهید حسین راستگو بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای امام خمینی (ره) با سخنرانی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.

زندگینامه شهید راستگو

شهید حسین راستگو، فرزند اسماعیل در تاریخ ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۴۱ در شهر ساری چشم به جهان گشود.

او فرزند اول خانواده بود که بعد از طی دوران کودکی راهی سنگر علم و دانش شد.

دوران ابتدایی را در مدرسه شهید توفیقی و دوره راهنمایی را در مدرسه شهید یوسفی گذراند و دوره دبیرستان را در مدرسه امام خمینی تا سال دوم ادامه داد، سپس ترک تحصیل نمود و به ژاندارمری رفت، مدت یک سال در آنجا خدمت کرد سپس به سربازی اعزام شد.

دوره آموزش مقدماتی را در هوابرد شیراز به مدت ۳ ماه گذراند و از طریق گردان ۳۵ هوابرد شیراز به منطقه عملیاتی اعزام و در منطقه پنجوین عراق اعزام گردید.

او و همرزمانش هنگامی که در کمین بودند توسط عراقی‌ها به اسارت گرفته شدند و تا سال ۸۳ به عنوان مفقود الاثر بود، در این سال به عنوان شهید اعلام شد و سنگ یادبودی برای شهید در گلزار شهدا تعیین شد تا اینکه در تفحص جدید پیکر پاک و مطهرش شناسایی و برای تشییع به ساری منتقل شد.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *