آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / محفل مشق مادر با حضور ۱۵ بانوی هنر مند خوشنویس مازندرانی

محفل مشق مادر با حضور ۱۵ بانوی هنر مند خوشنویس مازندرانی

مشق مادر با حضور ۱۵ بانوی هنر مند خوشنویس مازندرانی در لوح روز زن نگاشته شد .

به گزارش ساری فردا، مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران در حاشیه محفل مشق مادر گفت ، محفل «مشق مادر » جمعه ۲۳ دیماه با حضور ۱۵ بانوی هنرمند خوشنویس به مناسبت میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) روز زن و گرامیداشت روز مادر ، همزمان با حوزه هنری دیگر استان ها در حوزه هنری مازندران برگزار شد.

وی افزود: ۱۵ بانوی خوشنویس برای نگارش، آیه های قرآن، اشعار و نکاتی با موضوع مقام زن، مادر و نیز بانوی بزرگ اسلام (س) در نگارخانه سوره این مرکز گرد هم آمدند.

معصومی گرجی: درباره این رویداد فرهنگی هنری گفت: مشق مادر به شکل همزمان در مراکز استانی حوزه هنری سراسر کشور با محوریت استان قزوین ( که به احترام بزرگانی همچون میرعماد حسنی، عمادالکتاب قزوینی و… به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران شناخته می‌شود) انجام شد و در آن بانوان خوشنویس در روز متعلق به خود، به شکل بداهه به خلق اثر پرداختند.

رئیس حوزه هنری مازندران : با قدردانی از بانوان حاضر دراین برنامه فرهنگی هنری اظهار کرد : زنان جامعه ما ثابت کردند که در همه ی عرصه ها با حفظ اصالت، نجابت و هویت خود پیشرو و نقش آفرین هستند و در هنر نیز همچون سایر کارها در ساختار تمدنی ایران اسلامی جایگاه ارزنده ای دارند.

وی افزود: رویداد فرهنگی هنری مشق مادر در واقع بخشی از یک جشنواره با همین عنوان است که در استان قزوین برگزار خواهد شد و آثار تولید شده در مراکز استانی در نهایت برای شرکت در نخستین دوره جشنواره مشق مادر راهی حوزه هنری قزوین می شوند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *