خانه / اخبار ساری / مبارزه با بیماری های برنج در بیش از ۱۲ هزار هکتار شالیزار ساری

مبارزه با بیماری های برنج در بیش از ۱۲ هزار هکتار شالیزار ساری

با بیماری های برنج در ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان ساری مبارزه شد.

به گزارش ساری فردا، سید اسماعیل علوی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به اینکه با بیماری های برنج در ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان ساری مبارزه شد اظهار کرد: یکی از مهمترین بیماری های برنج، بلاست است که باید با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب، رشد آفت و فنولوژی گیاه با آن مبارزه شود.

وی با بیان اینکه: زمان مبارزه شیمیایی برای کنترل بیماری بلاست روی ارقام حساس در مرحله اولیه ظهور خوشه است، افزود: برای مبارزه با این بیماری نظارت دقیق در شالیزارها انجام شد.

علوی با اشاره به اینکه: در ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار مزارع شالیزاری شهرستان ساری تاکنون با این بیماری ها مبارزه شد، گفت : با بیماری بلاست برگ در پنج هزار و ۲۰۰ هکتار و بیماری بلاست خوشه درهفت هزار و ۶۰۰ هکتار با سموم توصیه شده کارشناسان پهنه مبارزه شد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت : استفاده از کودهای پتاسه و سیلیکاته برای پیشگیری و کاهش خسارت بیماری و افزایش کمی و کیفی محصول برنج ضروری است و در مدیریت مبارزه زراعی با بیماری بلاست برنج، کشت ارقام مقاوم، کاشت زود هنگام و از بین بردن علف‌های هرز داخل و حاشیه مزارع در کاهش میزان آلودگی و خسارت این بیماری بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه : بیماری بلاست، سبب کاهش میزان محصول می‌شود و درصد شکستگی دانه‌ها هنگام تبدیل افزایش می‌یابد، بر ضرورت مبارزه تلفیقی برای پیشگیری و کاهش خسارت بیماری و افزایش کمی و کیفی محصول تاکید کرد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *