آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / فتح خرمشهر حماسه فرهنگی و ماندگار

فتح خرمشهر حماسه فرهنگی و ماندگار

فتح خرمشهر به عنوان یک فرهنگ و تفکر باید به جامعه معرفی شود.

به گزارش ساری فردا، سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران امروز در همایش فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به‌ مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و هفته استقامت و پایداری در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید هاشمی نژاد عباس آباد بهشهر برگزار شد گفت: امروز حماسه «فتح خرمشهر» به عنوان یک تفکر و فرهنگ باید به مسئولان و جامعه معرفی شود.

وی: با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس و گرامیداشت فتح خرمشهر افزود : تجلیل از مردان ظفرمند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ویژه‌ برنامه‌های چهلمین سالگرد گرامیداشت فتح خرمشهر محسوب می‌شود.

سردار ملکی: برگزاری این‌گونه برنامه‌ها را در راستای جهاد تبیین عنوان کرد و گفت: خاطرات و حماسه‌های مردان جهاد و شهادت در هشت سال دفاع مقدس باید به نسل امروز و آیندگان منتقل شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در این مراسم با بیان خاطراتی از دفاع مقدس ، خاطر نشان کرد: خاطرات نهفته در دل‌های رزمندگان، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گنج است و باید استخراج شود و در قالب کتاب و هنر حماسی به مردم ارائه شود.

وی : به نقش تکاوران نیروی دریایی ارتش در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر اشاره کرد و افزود : تکاوران نیروی دریایی ارتش در کنار نیروهای سپاه، بسیج و عشایر منطقه خوزستان در عملیات بیت المقدس حماسه‌ها خلق کردند.
سردار ملکی : به جانفشانی‌های این مدافعان وطن اشاره و اظهار کرد: حفظ ارزش‌های نظام و پاسداری از منافع کشور از جمله وظایف این مردان رزم و جهاد است که از گذشته‌های دور تاریخ این انقلاب شاهد آن بوده و هست و باید قدردان این مجاهدان باشیم.

این مسئول با بیان اینکه : توکل به خدا و وحدت بین نیروهای مسلح عامل اصلی پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود گفت : در حماسه فتح خرمشهر شاهد صحنه‌های ایثار و فداکاری و مجاهدت فرزندان این سرزمین بودیم که به فرمان امام زمان خویش در جبهه‌ها حضور پیدا کردند و نقش آفرین بودند.

در پایان این مراسم از تعدادی از فرماندهان و پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حماسه مقاومت سال ۵۹ و عملیات بیت المقدس قدردانی شد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده




درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *