آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / غرق شدن بیش از ۱۰۰ نفر در آب های مازندران

غرق شدن بیش از ۱۰۰ نفر در آب های مازندران

۱۴۷ نفر سال ۱۴۰۰ در آب های مازندران غرق شدند و جان باختند.

به گزارش ساری فردا، دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت : ۱۴۷ نفر از هموطنان سال گذشته در آب‌های مازندران شامل : دریا ، رودخانه ، کانال و استخر شنا و … غرق شدند و جان باختند که ۱۲۹ نفر مرد و بقیه زن بودند .

وی افزود : ۱۰۵ نفر در دریا ، ۲۴ نفر در رودخانه ، ۶ نفر در استخر شنا ،۷ نفر هم در دریاچه مصنوعی و سد و ۴ نفر در حوض یا حوضچه و یک نفر هم در استخر کشاورزی غرق شدند و جان باختند.

دکتر عباسی : توصیه هایی برای پیشگیری از غرق‌شدگی در دریا ، رودخانه ها ، استخر و … کرد: که شامل: آشنایی با فنون اولیه شنا، محدودیت ها و رعایت آن‌ها که از ابتدایی ترین الزامات قبل از شنا است.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطر نشان کرد : اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است،به دلیل اینکه شیرجه در آب های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد و ممکن است موجب مرگ فرد شود نیز ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می دهد، پس، بررسی دمای آب نیز ضروری است، بطور مثال: اگر مدت زیادی در آفتاب مانده اید، از وارد شدن ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، تا از شوک دمایی پیشگیری کنید و نیز
به تدریج وارد آب شوید یا ابتدا گردنتان، بعد شکم و قفسه سینه را خیس کنید و به هیچ وجه تنها و در محیط هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید.

وی افزود: در آب و موقع شنا شوخی های خطرناک نکنید.
پس از مصرف داروهایی که موجب خواب آلودگی یا شل شدن عضلات می شوند، شنا نکنید.
به هیچ وجه تشت های آب و لگن ها و یا حوضچه های کوچک آب را در جایی که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه رها نکنید و
در حمام و حین استفاده از وان مراقب کودکان و سالمندان باشید.
توانایی خود را در شناکردن بیش از حد در نظر نگیرید. یک سوم قربانی های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند.

دکتر عباسی تاکید کرد : در صورت مواجه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید. و برای نجات یک غریق اول امنیت خود را در نظر بگیرید. از پشت به غریق نزدیک شوید و از او بخواهید تقلا نکند و پس از رساندن غریق به ساحل، سریع با اورژانس تماس بگیرید.

این مسئول اظهار کرد: مراقب شکستگی های گردن غریق باشید. (در بسیاری از موارد شیرجه زدن در آب‌های کم عمق به دلیل شکستگی گردن مرگ فرد را به دنبال دارد) و نیز بسیاری از رودخانه ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می شود، بنابراین توصیه می کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *