آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / صادرات ۲۲۰ میلیون دلاری کالا از مازندران با دیپلماسی اقتصادی دولت / افزایش ۳۰ درصدی صادرات کالا از مازندران

صادرات ۲۲۰ میلیون دلاری کالا از مازندران با دیپلماسی اقتصادی دولت / افزایش ۳۰ درصدی صادرات کالا از مازندران

۲۲۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی با دیپلماسی اقتصادی دولت از مازندران به نقاط مختلف جهان صادر شد.

به گزارش ساری فردا : رحیم بخشی، مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران، گفت: ارزش ارزی صادرات کالا از استان به نقاط مختلف جهان در حدود ۱۱ ماه امسال با ۳۰ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۲۲۰ میلیون دلار رسید. ‎

وی با بیان اینکه: کالاهای غیرنفتی مازندران در این مدت شامل: لبنیات، مرکبات، محصولات دانش بنیان و ظروف یکبار مصرف از استان به کشورهای عراق، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان، رومانی، افغانستان و هند صادر شده است، افزود: از ابتدای فررودین تا پایان بهمن ماه سال گذشته ارزش کالاهای صادراتی استان ۱۸۰ میلیون دلار بود.

بخشی با بیان اینکه: در سال ۱۳۹۹ میزان صادرات کالا از مبدا مازندران به نقاط مختلف جهان ۱۷۹ میلیون دلار بود، گفت: با تسهیل روابط تجاری و تعامل با کشورهای منطقه در سال ۱۴۰۰ میزان تبالادت تجاری استان به ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافت.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران با اشاره به اینکه: هدف مسوولان در استان تحقق رشد ارزی نرخ صادرات از مازندران تا یک میلیارد دلار تا ۳ سال آینده است، ادامه داد: جهش در صادرات کالا از این استان به نقاط مختلف جهان در ۲ سال گذشته با وجود فشارهای خارجی، تحریم و نیز شرایط کرونایی حاصل شد و دولت با حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان، روند تولید و صادرات کالا را در استان هموار کرد.

وی اظهار کرد: برای افزایش صادرات از مازندران فرهنگ صادراتی و تجارت محور شدن تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی اجتناب ناپذیر است و به طور حتم با آموزش به کشاورزان و نوسازی ماشین آلات خط تولید، علاوه بر کاهش هزینه تولید، با تولید کالاهای با کیفیت می‌توان بازار های صادراتی نقاط مختلف کشور و جهان را تصاحب کنند.

این مسئول تاکید کرد: دیگر دوره تولید فله‌ای محصولات کشاورزی و تولیدی به پایان رسیده و تولیدکنندگان باید چارچوب‌های حرفه‌ای تولید و عرضه محصولات را رعایت کنند.

بخشی : مسائل تاثیرگذار در بازاریابی محصولات مازندران را تغییر رویه کشت بیان کرد و گفت: باید صادرکنندگان و تولیدکنندگان برای رونق کسب و کار ذائقه بازار هدف را مورد توجه قرار دهند و براساس استانداردهای بین المللی کالا تولید کنند
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *