آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / شهدا برای دفاع از اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی به جنگ رفتند.

شهدا برای دفاع از اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی به جنگ رفتند.

شهدا برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی کیلومتر ها از خانه و کاشانه دور شدند و به جبهه رفتند جنگیدند تا به مقام رفیع شهادت رسیدند .

به گزارش ساری فردا، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، امروز در هفتمین سالگرد دو شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور با بیان اینکه: انقلاب اسلامی بر پایه قدرت الهی، خدامحوری و دین شکل گرفت، به نقش امام در پیروزی انقلاب اشاره کرد و اظهار کرد : مردم یکی از مولفه‌های نظام هستند که از ابتدا پای کار انقلاب آمدند و تا آخر ایستادند.

وی افزود: شهدا اهل معرفت بودند و برای دفاع از ارزش‌های دین اسلام و انقلاب کیلومتر‌ها راه را از اینجا طی کردند و به دل دشمن زدند، جنگیدند و به شهادت رسیدند.

سردار ملکی با بیان اینکه شهدا شاگردان اول دانشگاه شاهد بودند، گفت: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود از خدا، حضرت امام حسین (ع)، ولی فقیه و حجاب می‌گویند.

این مسئول با بیان اینکه : شهدای گمنام با خود پیام آوردند و ما به دنبال آن پیام هستیم، اظهار کرد : شهدا از تاریکی به نور هجرت کردند و قلبشان نورانی بود و خدا آن‌ها را خریداری کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: شهدا سختی‌ها و تشنگی‌های عملیات‌ها را تحمل کردند و آن‌ها لغتی به نام سختی را نمی‌شناختند و در جبهه‌ها «ما رایت الا جمیلا» را دیدند.

سردار ملکی با اشاره به اینکه: در صفحه نورانی عاشورا اوج عشق بازی با خدا، تجلی حقیقت انسانیت و کمال بود، گفت : در صفحه سیاه عاشورا تطمیع، مقام دوستی و ناشکری بود.

این مسئول با بیان اینکه : منافقین ۱۷ هزار نفر از مردم بی‌گناه را شهید کردند، به جنایت‌های منافقین اشاره و بیان کرد: باید جنایت‌های منافقین را به مردم بازگو کنیم.

سردار ملکی با بیان اینکه: کومله، کمونیست هستند و در جنگ جنایت‌های زیادی کردند، ادامه داد: این‌ها دشمن ما هستند و ما بر حق و در مسیر عاشورا هستیم.

وی: به شکل‌گیری داعش اشاره و بیان کرد: داعش بین شیعه و سنی اختلاف انداخت و مشکلاتی برای سوریه و عراق ایجاد کرد، و نیز در سال ۸۸ عملیات انتحاری در شهر‌های کردستان انجام داد که در پی آن بچه‌های بسیجی اهل سنت پای کار آمدند و ظرف ۴۸ ساعت آن‌ها را دستگیر کردند.

سردار ملکی با بیان اینکه : تکفیری‌ها باطل را حق می‌دانند، افزود: آن‌ها دست به جنایت‌های مختلف در شهر‌های کردستان زدند و با مقاومت بر کفر خود، با شعار الله اکبر بچه‌های بسیجی را شهید می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه جنگ ترکیبی و رسانه‌ای دشمنان جنگ بین المللی بود همچنان که هشت سال دفاع مقدس هم جنگ بین المللی بود، خاطرنشان کرد: ملت ما در این جنگ بین المللی مقاومت کردند و ملت ما انقلابی به تمام معناست.

سردار ملکی با بیان اینکه: این ملت قبلا مقاومت خود را در خارک نشان داد، گفت: این جزیره دو هزار و ۸۳۸ بار بمباران و موشک باران شد و کارکنان ارتش، بچه‌های سپاه و بومی‌های منطقه مقاومت کردند.

وی با اشاره به اینکه : آبادان هزار و ۱۷ بار بمباران شد، دزفولی‌ها هم در برابر موشک‌ها مقاومت کردند، اظهار کرد : مازندرانی‌ها در جنگ جنگل مقاومت کردند و ۱۳۴ شهید تقدیم شد.

این مسئول با بیان اینکه : مازندران از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۳ به مدت سه سال در شهر‌های استان درگیر جنگ جنگل بود، اضافه کرد: بسیج ۵ هزار نیرو، ایجاد تیپ ظفر و مالک و ایجاد ۵۰ پایگاه عملیاتی از جمله اقدامات مهم مردم مازندران بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، مازندران خاطر نشان کرد : یک میلیون و ۸۰۰ هکتار جنگل در محاصره اتحادیه کمونیست ها، منافقین، حزب رنجبران، ارتش رهایی بخش خلق‌ها محمد حرمتی‌پور بود و مردم این استان در عمق ۱۵ الی ۱۰۰ کیلومتر در جنگل با ضد انقلاب جنگیدند.

سردار ملکی با بیان اینکه: ما کوتاهی کردیم به نسل جوان و دانشجو نگفتیم و باید روایت کنیم، خاطرنشان کرد: باید جنایت‌های منافقین گفته شود؛ برای منافقین و جنگ جنگل فیلم درست نکردیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه: شهدا لشکر مخلص خدا بودند، اظهار کرد : باید حقیقت شهدا را به جوانان تبیین کنیم؛ همه وظیفه داریم و مسئولیم که روایت کنیم.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *