آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / سومین گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران با موضوع مواسات تشکیلاتی با حضور ائمه جمعه سراسر استان و استاندار مازندران در دفتر نماینده مقام معظم رهبری تشکیل شد.

سومین گردهمایی ائمه جمعه استان مازندران با موضوع مواسات تشکیلاتی با حضور ائمه جمعه سراسر استان و استاندار مازندران در دفتر نماینده مقام معظم رهبری تشکیل شد.

دراین گردهمایی که اولین دیدار ائمه جمعه با حسینی پور، استاندار جدید مازندرن بود، ائمه جمعه ضمن استقبال از برگزاری چنین جلسه ای به بیان مشکلات و مسائل کلان استان و ارائه راهکارها و پیشنهادهای لازم در این زمینه پرداختند.

آیت‌الله محمدی لائینی در ابتدای این گردهمایی یکی از اهداف تشکیل این جلسه را احیای امر اهل بیت که مصداق آن برگزاری جلسات و گفتگو با یکدیگراست دانستند و گفتند: در سال ۵۷ جمهوری اسلامی، امر بزرگ اهل بیت در این سرزمین اقامه شد و گسترش پیدا کرد و بحمدلله ادامه نیز دارد اما باید پای کار باشیم و برای تداوم آن تلاش نمائیم، تداوم انقلاب به باهم بودن همه مسئولین و بیان مشکلات و مسائل کشور، ارائه راهکار و راهبرد و تعامل و کمک جهت پیشرفت کشور است. از زاویه ای دیگر هدف این جلسات بررسی حوائج و مشکلات مردم و گره گشایی از گره های مردم است،
نماینده ولی فقیه افزود: این جلسه به منظور معارفه بین ائمه جمعه و استاندار جدید استان و احیا و پایداری امر اهل بیت و کمک به رفع مشکلات مردم تشکیل گردید و قطعاً استاندار محترم نیز علاقه مندند از مسائل و مشکلات استان بیشتر مطلع بشوند، ما باید خدمتگزار مردم باشیم و در این مسیر هرچه خدمت کنیم باز هم کم است.
ائمه سراسر کشور با احصا مشکلات شهرها و استان خود و ارائه آن به مرکز توانستند نزدیک به ۶۰۰۰ طرح و مشکل و همچنین راهکارهای برون رفت از آن را در کتابچه ای جمع آوری نمایند و تقدیم رئیس جمهور کنند که انشالله این طرح ها و مشکلات توسط استاندار محترم نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

آیت الله معلمی:
امروز وظیفه سنگینی داریم و آن تبیین و بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب است و این امر را نه تنها در خطبه‌ها بلکه با استفاده از هر فرصتی باید انجام دهیم، باید بدانیم اگر بخواهیم نظامی دینی داشته باشیم دشمن نیز خواهیم داشت همانطور که پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار دشمن داشتند متاسفانه در شرایطی قرار داریم که وسوسه گران سیاسی می خواهند ذهن عامه مردم را به انحراف بکشانند و از رهنمودهایی که رهبری معظم انقلاب می دهند منحرف نمایند و به سمت و سوی دیگری بکشانند؛ آنها می خواهند تحت عنوان تعامل با دنیا خط ذلت بار سازش با دشمن را مطرح کنند، اینجاست که مسئولیت ما سنگین تر می شود و باید هوشیار باشیم و از هر فرصتی برای بصیرت افزایی مردم استفاده نمائیم. یکی از اقدامات کوتاه مدت جناب آقای استاندار باید نظارت بر تشکیلات بازرگانی و قیمت کالاها باشد و در درجه اول به این قضیه بپردازند، ائمه جمعه هم هرجا که بخواهید صمیمانه مشورت می دهند و ما هیچ توقعی نداریم که اگر مشورت داده ایم حتما به مشورت ما عمل شود، اصل مشورت است که در پختگی کارها ضرورت دارد.

حسینی پور استاندار:
مقام معظم رهبری در جمله ای می‌فرمایند: ائمه جمعه کارگزاران معنوی و فرهنگی انقلاب هستند، یعنی ما از ائمه جمعه هم در حوزه معنویت و هم در حوزه فرهنگ باید بهره مند شویم یعنی این دو کلمه مانیفست حرکت فرهنگی و اعتقادی جمهوری اسلامی بوده است.
اگر امروز خلایی در حوزه‌های اعتقادی و فرهنگی مشاهده می‌شود برای آن است که جایگاه اصلی برای ائمه جمعه در سیستم های اجرایی قائل نشدیم که امیدواری ما این خلاء را پر نمائیم.
باید ساختار را اصلاح کنیم و نقش ائمه جمعه را از نقش توصیه ای و تشریفاتی به نقش اجرایی ارتقا دهیم و این نگاه باید در سراسر فرمانداری های شهر ها اجرا شود.
همه ما باید در فضای مجازی فعال باشیم، یکی از کارهایی که دنبال می‌کنیم این است که از تشکل های جوان خودجوش فرهنگی حمایت نمائیم البته این تشکل ها به نوعی باید با ائمه جمعه ارتباط داشته باشند به دلیل اینکه نیازمند هدایت و راهبری ائمه جمعه می باشند.
هرگاه بین مسئولین تعامل و همدلی به وجود آمد کارهای بزرگی صورت گرفت و برعکس هر جایی که افتراق صورت گرفت کارها شکست خورد و کار که شکست بخورد کار مردم شکست می خورد.
استان مازندران برخوردار از مواهب عظیم الهی است و هر شهری ویژگی و امتیازات خاص خود را دارد و این در کمتر جایی پیدا می شود و تلاش می نماییم تا با استفاده از این شرایط در جهت رفاه مردم بیشترین بهره گیری را بنمائیم.
امروز در سند راهبردی که برای استان ترسیم شده است متاسفانه عدالتی را شاهد نیستیم، رشدی که صورت گرفته متوازن نیست و عدالت برقرار نشده است و نیازمند نقشه و طرح آمایش جدید استان هستیم که همه مولفه های امتیازی برای شهرستان های مختلف دیده شود و ما در حال طراحی نقشه و طرحی که بر اساس واقعیت‌های استان باشد می باشیم و در این زمینه از نظرات شما ائمه محترم جمعه نیز استقبال می کنیم.
باید طرح توانمندسازی مدیریتی استان را طراحی کنیم، یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که در استان مقداری انسداد حضور جوانان نخبه در حوزه های مدیریتی داریم، گردش مدیران باید صورت پذیرد و میانگین سنی در استان را باید پائین بیاوریم.
بنده ضمن احترام به گروهها و جریانات مختلف اعلام می‌کنم ما بدهکار هیچ جریان و گروهی نیستیم و در انتخاب مدیران ساز و کاری را طراحی کردیم تا سلایق فردی در آن دخیل نباشد و باید برترین ها از نظر تقوا و روحیه جهادی و علمی را انتخاب کنیم، تلاش ما این است که بتوانیم فرماندار و مسئولینی را انتخاب کنیم که بتوانند در جهت رفع مشکلات استان قدم بردارند به خصوص مشکلات اقتصادی استان که باید به رشد اقتصادی ۸ درصد در سال آینده که از سوی دولتبرای استان مازندران در نظر گرفته شده است برسیم.
کارگروه های اقتصادی فعال شده و در حال تلاش می باشند تا مشکلات استان را برطرف نمایند اولویت هایی همچون کشاورزی و آب نیز در دستور کار قرار دارد انشالله در این زمینه نیز به حول و قوه الهی به موفقیت خواهیم رسید.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *