خانه / اخبار ساری / دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با نماینده ولی فقیه در استان

دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با نماینده ولی فقیه در استان

سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران به همراه جمعی از کارکنان این اداره کل به مناسبت آغاز سال نو و حلول ماه پر خیر و برکت رمضان المعظم با آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ساری دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ساری فردا، از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ، در این دیدار گفت، به همت همکاران شاغل در بخش دولتی، آموزشگاه های آزاد، شرکای اجتماعی و ذینفعان مهارتی توانستیم عملکرد مناسبی در عرصه مهارت‌آموزی در استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه : تقاضا محور شدن آموزش های مهارتی از مهمترین برنامه های این اداره کل است، افزود: نیاز است در عرصه مشاغل جامعه به ایجاد نگرش در آینده مشاغل فعلی و مشاغل آینده توجه ویژه ای داشته باشیم لذا آموزش بر اساس آینده‌پژوهی، تقاضا محوری با رویکرد رفع بیکاری و نیاز بازار کار برای جذب مهارت آموختگان ضروری است.

درویشی: از چالش های استان در نداشتن یک سامانه برای اعلام نرخ بیکاری به تفکیک شاخص های اجتماعی سخن گفت و ادامه داد: لازم است بدانیم چقدر نیروی بیکار داریم مدرک تحصیلی ایشان چه می باشد تا با استفاده از این اطلاعات و بر اساس یک نیازسنجی درست آموزش مهارتی این افراد برنامه ریزی و اجرا شود و زمینه‌های شغلی آنها در جامعه پدیدار و با حمایت دستگاه های مرتبط مانند سازمان مدیریت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، بسیج سازندگی و … تسهیلات کم‌بهره اعطاء شود.

مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران : به عملکرد آموزش و اشتغال این اداره کل اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر در سامانه رصد را تعهد کرده بودیم که به عملکرد ۱۳۷ درصدی رسیدیم ؛ تحلیل ها بیانگر این است که اجرای آموزش های فنی و حرفه ای در ۱۹ گروه هدف استان از ضریب نفوذ اشتغال ۷۳ درصدی برخوردار است.
این مسئول در پایان : از نماینده محترم ولی فقیه مازندران درخواست کرد تا در گسترش فرهنگ مهارت آموزی برای ایجاد زمینه‌های شغلی و کاهش عمر بیکاری جوانان با این اداره کل بیشتر همکاری کنند .

آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ساری نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های استان لازم است در تحقق شعار سال (مهار تورم و رشد تولید) قدم های اساسی بردارند و در این زمینه گزارش های خود را به جامعه ارائه کنند.

وی : با آرزوی موفقیت برای کارکنان آموزش فنی حرفه ای استان اظهار کرد: از فیوضات ماه مبارک رمضان باید انرژی ذهنی و فیزیکی مثبت گرفته شود تا در انجام وظایف شغلی و خدمت به مردم اثربخشی مطلوبی بوجود آید.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *