آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / دفاع مقدس بیمه کننده کشور در مقابل توطئه های دشمنان

دفاع مقدس بیمه کننده کشور در مقابل توطئه های دشمنان

دفاع مقدس کشور ما را در مقابل توطئه ها و فتنه های دشمنان بیمه می کند.

حجت الاسلام جعفر رعایتی مسئول دفتر امور نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران در گفت و گو با خبرنگار ساری فردا ،با بیان اینکه : دفاع مقدس کشور ما را در مقابل توطئه ها و فتنه های دشمنان بیمه می کند اظهار کرد: حماسه شگفت‌آور هشت سال دفاع مقدس که ملت ایران توانست با دست خالی و با توکل بر خدا در برابر یک تهاجم گسترده‌ جهانی بایستد و موفق و سربلند بیرون بیاید، باید برای مردم به ویژه نسل جوان و آینده ساز کشور معرفی شود تا آنان نیز با عظمت و شکوه آن آشنا شده و با امید و عزت ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وی افزود: بر این اساس راهیان نور یکی از بزرگترین رزمایش فرهنگی کشور موثرترین راه برای شناساندن رسم و سبک رزمندگان، ایثارگران و شهدایی است که آن حماسه بی بدیل دفاع مقدس را خلق کردند. چرا که دفاع مقدس ما گنجینه‌ عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت میتواند از آن استفاده کند، آن را استخراج و روی آن سرمایه گذاری کند.

حجت الاسلام رعایتی گفت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها به حفظ ارزش‌ها به ویژه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تاکید کردند و در این باره میفرمایند امنیت کشور به برکت دفاع مقدس است که نشان داد هر تجاوزی پاسخ کوبنده می‌گیرد؛ لذا دفاع مقدس باعث سرمایه سازی برای کشور شد تا دشمنان بدانند که هزینه تعرض و تجاوز به کشور بسیار بالا است. اما نکته مهمی در این مسئله وجود دارد، دست تحریف در کمین فرهنگ ناب دفاع مقدس است و راهیان نور از تحریف حقیقت دفاع مقدس جلوگیری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران اظهار کرد : برای در امان ماندن فرهنگ ناب دفاع مقدس از تحریف نیاز به جهاد تبیین است. با جهاد تبیین میتوان هم گنجینه دفاع مقدس که یک گنجینه ای عظیم و تمام نشدنی از شکوه، اقتدار، موفقیت وتوانمندی ایران اسلامی و نماد برجسته مقاومت و ایستادگی ملت ایران در برابر دشمنان است، را استخراج کرد و نیز می توان حقایق دفاع مقدس را برای نسل کنونی تبیین کرد.

وی افزود: طلاب و روحانیون بعنوان طلایه داران جهاد تبیین با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری ، وارد عرصه شده و برای تقویت بُعد تبیینی راهیان نور قدم های موثری برداشتند.

حجت الاسلام رعایتی گفت: با هماهنگی با سازمان طلاب بسیج استان، در سال ۱۴۰۱ و فروردین سال ۱۴۰۲ ،این توفیق را داشتیم که هزارو ۴۰۰ طلبه و روحانی (اعم از برادر و خواهر) را به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کنیم که از این تعداد ۳۰۰ مبلغ و روحانی برای انجام امور فرهنگی و تبلیغی برای کاروان های اعزامی به همراه روحانیونی که در محل اسکان زائران مازندرانی در دو اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک و شهید بلباسی خرمشهر مستقر بودند،اعزام شدند. ۶۰۰ طلبه و روحانی بصورت مجردی به راهیان نور اعزام شدند و نیز ۵۰۰ طلبه و روحانی هم به صورت خانوادگی برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، کاروان های راهیان نور اعم از دانش آموزی، دانشجویی و محلات دارای یک روحانی کاروان برای تبیین و بصیرت افزایی همراه کاروان ها از مبدا تا مقصد سفر همراه بودند، برپایی نماز جماعت در طول سفر، پاسخگویی به شبهات و ابهامات ذهنی در مورد مسائل اعتقادی و مسائل روز جامعه از جمله اقدامات این روحانیون بود.

وی افزود: مبلغین و روحانیون مستقر در اردوگاه‌ها هم با برپای نماز جماعت در سه نوبت،برگزاری محافل انس با قران و ادعیه برای زائران تبلیغ چهره به چهره، پاسخ به شبهات و ابهامات اعتقادی و بصیرتی.برگزاری مسابقات فرهنگی و اهدای جوائز در طول سفر و اردوگاه‌ه،ا سخنرانی مذهبی و بصیرتی و مناسبتی و بیان احکام برای زائران را انجام میدادند.
این نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران اظهار کرد: اقدامات دیگری هم که در راهیان نور انجام شده، شامل: مشاوره بصیرتی، مشاوره سبک زندگی اسلامی، مشاوره تربیت نسل مهدوی و مشاوره فرزند آوری توسط مبلغین و کارشناسان فن بوده است.

وی خاطر نشان کرد : حضور میدانی و کمک به عوامل اجرایی راهیان نور در خدمات رسانی به زائران در قالب خادم الشهدا هم از جمله اقدامات انجام شده طلاب و روحانیون بسیجی مازندران در راهیان نور بود.

این مسیول گفت: همه اقدامات و کارهای انجام شده برای تقویت بُعد معنوی و تبیینی راهیان نور یک نکته اساسی و هدف مهم را یادآور می شود ، مردم مقطع تاریخىِ حساس دفاع مقدس را هرگز فراموش نکنند.

حجت الاسلام رعایتی گفت: همه این آمدن ها، اظهار ارادت ها و عشق مردم به شهدا در یادمان ها،و حضورشان در مناطق عملیاتی نشانگر آن است که دفاع مقدس در ذهن ملت زنده مانده چرا که فرهنگ دفاع مقدس بیمه کننده کشور در مقابل توطئه ها و فتنه های دشمنان است.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *