آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / درخشش «قرقی» در جشنواره ملی آسمان هشتم

درخشش «قرقی» در جشنواره ملی آسمان هشتم

 نمایش اجتماعی «قرقی» به کارگردانی «حمیدرضا آقاجانی »هنرمند مازندرانی، در جشنواره ملی «آسمان هشتم» حائز ۳ رتبه برتر شد.

به گزارش ساری فردا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری مازندران، پنجمین جشنواره ملی «آسمان هشتم» در شهرستان میناب استان هرمزگان دهه نخست اسفندماه در بخش‌های سرود، تئاتر، کتابخوانی و کلیپ رضوی برگزار شد.

در این جشنواره، نمایش اجتماعی «قرقی» به نویسندگی مهیار هزارجریبی و کارگردانی حمیدرضا آقاجانی از استان مازندران، همراه با ۶ تئاتر دیگر از استان‌های مختلف به روی صحنه رفت و حائز ۳ رتبه شد.

مهیار هزارجریبی در بخش نویسندگی رتبه اول، و حمیدرضا آقاجانی در بخش‌های بازیگری مرد و کارگردانی رتبه دوم این جشنواره را به دست آوردند.

نویسنده  نمایش قرقی  درباره اثر خود گفت: «قرقی» نام یک کبوتر است و در این نمایش، سه دوست صمیمی به نام‌های کریم، امیر و خسرو به دلیل اشتباه و قتلی ناخواسته به زندان می‌افتند.

وی ادامه داد: خسرو از روی معرفت قتل را گردن می‌گیرد تا امیر و کریم آزاد شوند. آنها نیز به دنبال رضایت از خانواده مقتول هستند تا پول دیه را جور کنند. در این بین، کبوتری به نام قرقی مسیر زندگی آنها را عوض می‌کند.

این هنرمند تئاتر در یاره عوامل نمایش قرقی اظهار کرد: حمیدرضا آقاجانی، حسین حسن‌پور، امیرمحمد صدیق(بازیگران)، فائز امیرسلیمانی(مدیر صحنه)، نیروانا هزارجریبی(منشی)، همچنین ساغر هزارجریبی و ثمین کلاگر(عوامل اجرایی) دست‌اندرکاران نمایش قرقی در جشنواره آسمان هشتم بودند.

یادآور می شود: «قرقی» از تولیدات حمایتی حوزه هنری مازندران برای نخستین‌بار به روی صحنه رفت و در نخستین تجربه خود، سه جایزه در بخش‌های کارگردانی، نویسندگی و بازیگری مرد را به دست آورد.

مهیار هزارجریبی متولد ۱۳۶۰ در شهرستان بهشهر، و مهندس عمران است. او از سال ۱۳۷۹ به صورت حرفه‌ای وارد تئاتر شد. «مطرب آقا»، «زنان بیشه گل»، «پمپئو»، «دخمه»، «کودن»، «خیر نبینی سعیده»، و «پینوکیو دروغ نگو» ازجمله آثار نمایشی اوست. نمایش «مطرب آقا» به کارگردانی مهیار هزارجریبی در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر، توانست در بخش بازیگری زن با بازی هنرمندانه روشنک سه قلعه گی مورد تقدیر قرار بگیرد و در بخش کارگردانی نیز مهیار هزارجریبی رتبه سوم را از آن خود کند. مطرب آقا همچنین در بخش‌های طراحی لباس و نویسندگی به ترتیب توسط الهام ابراهیم‌پور و مهیار هزارجریبی به عنوان کاندیدا‌های دریافت جایزه معرفی شدند و حمیدرضا آقاجانی  بازیگر و کارگردان جوان هنرهای نمایشی و هنر آموز موسسه فرهنگی آنا ی بهشهر است که بازی در آثار بسیاری را در کارنامه دارد.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

محفل انس با قرآن ویژه جامعه‌ی ورزش و جوانان مرکزاستان برگزار شد

محفل نورانی و معنوی انس با قرآن همراه با ضیافت افطار ویژه جامعه ورزش و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *