آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / حماسه ششم بهمن آمل حیات دوباره انقلاب اسلامی

حماسه ششم بهمن آمل حیات دوباره انقلاب اسلامی

حماسه ششم بهمن آمل به انقلاب اسلامی حیات دوباره بخشید.

به گزارش ساری فردا، سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در حاشیه مراسم حماسه ششم بهمن مردم آمل در جمع خبرنگاران گفت: حماسه اسلامی ششم بهمن آمل در سال ۶۰ به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی حیات دوباره بخشید.

وی افزود : در سال ۶۰ مشکلات زیادی در بحث ضد انقلاب‌های داخلی داشتیم علی‌رغم اینکه جنگ نیز بر ما تحمیل شد.

سردار ملکی گفت : قبل از جنگ ضد انقلاب‌های داخلی از جمله، منافقین در داخل کشور مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده بودند که اوج آن در ۳۰ خرداد سال ۶۰ جنگ مسلحانه در تهران بود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی چه در قبل جنگ و بعد از آن توسط گروه‌های ضد انقلاب دچار مشکل شده بود و جنگ‌های مسلحانه و اختلافات زیادی شکل می‌گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات در استان مازندران ورود کمونیست‌ها و ضدانقلاب‌ها در جنگل‌های مازندران بویژه آمل بود و حمله مسلحانه ضد انقلاب در روز ششم بهمن به شهر آمل اوج آن بود.

وی افزود : کمونیست‌ها در این اقدام ضد انقلابی درصدد گرفتن شهر آمل و در پی آن سایر شهر‌های مازندران بودند.

سردار ملکی گفت: کمونیست‌ها با ورود به شهر آمل با سنگر عظیم مردم مواجه شدند؛ این سنگر تفکر و بصیرت و عشق به نظام اسلامی بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت : مردم آمل رزمندگان زیادی در عرصه جنگ در مرز‌های ایران داشتند و با آن نگاه در برابر کمونیست‌ها قرار گرفتند و در نهایت هزار سنگر مردمی ساخته شد.

وی: با بیان اینکه ، دشمن زمانی‌که حضور مردم را در صحنه دفاع دید متوجه شد که نمی‌تواند در این نبرد موفق باشد افزود : ‌ مردم آمل در این مبارزه چند ساعته ۴۱ شهید دادند که یکی از این شهدا بانوی رزمنده شهید سیده طاهره هاشمی بوده است.

سردار ملکی تصریح کرد: حضرت امام (ره) در وصیت‌نامه سیاسی الهی خود از تنها شهری که نام برد؛ آمل بود که نشان دهنده دفاع مردمی؛ مردم منطقه محسوب می‌شود.

این مسئول اظهار کرد : امسال بزرگداشت چهلمین سال این حماسه بزرگ مردمی به‌صورت بین‌المللی با نام همایش مقاومت برگزار شد، به دلیل اینکه ، مقاومت مردم آمل و نیرو‌های نظامی آن، همان مقاومت رزمندگان دفاع مقدس بود و مقاومت رزمندگان دفاع مقدس همان مقاومت صحرای کربلا و رزمندگان عاشوار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مازندران افزود: این خط مقاومت از صدر اسلام به عاشورا و از عاشورا به دفاع مقدس و مردم آمل ادامه یافت و همچنان نیز در جبهه مقاومت ادامه خواهد داشت.

سردار ملکی در پایان خاطرنشان کرد: حماسه بین‌المللی مقاومت آمل را همیشه باید زنده نگه بداریم چراکه این حماسه به انقلاب حیات دوباره می‌دهد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *