خانه / اخبار ساری / حماسه دفاع مقدس حماسه عاشورایی

حماسه دفاع مقدس حماسه عاشورایی

حماسه دفاع مقدس حماسه عاشورایی است.

به گزارش ساری فردا ، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران؟ در نشست خبری ویژه دفاع مقدس، که امروز در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد با اشاره به همزمانی گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی گفت :حماسه دفاع مقدس بر گرفته از حماسه عاشورا بوده است و برنامه های هفته دفاع مقدس باید اربعینی برگزار شود.
وی: با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس باید اربعینی برگزار شود و شعار امسال هفته دفاع مقدس “ما مقتدریم” است، افزود:بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ برنامه با موضوع دفاع مقدس که قرار است از ۳۰ شهریور آغاز شود.

سردار عبدا. ملکی گفت:تجلیل از سرداران شهید و ۵۵ هزار پیشکسوت دفاع مقدس ، (رزمنده،آزاده ،جانباز ، بسیجی و ایثار گر) در استان که همزمان با کشور و با حضور و سخنرانی حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و به صورت ارتباط مستقیم با تهران و در ساری سالن همابش غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار می شود مهم ترین برنامه های هفته دفاع مقدس است.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران اظهار کرد : برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، در پارک موزه دفاع مقدس استان ، دیدار فرماندهان سپاه ،ارتش، و بسیج با حضرت آیت ا. محمد باقر لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران، دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان ،ایثارگران و آزادگان، عطر افشانی گلزار شهدا و تجدید پیمان با آرمان های آنها ، اجرای طرح شهید سردار سلیمانی، پخش برنامه تلویزیونی سبز سرخ و نیز برگزاری مسابقات فرهنگی ،هنری ورزشی ، تجلیل از
سربازان به مناسبت روز سرباز که همزمان با هفته دفاع شده و … از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس امسال در مازندران است.

وی با بیان اینکه:به دلیل شرایط کرونایی و ضرورت رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی رژه نیرو های مصلح امسال برگزار نمی شود افزود:بیشتر یاد واره شهدا نیز به همین دلیل به صورت مجازی,و مجازی و حضوری و نیز تعداد محدودی با رعایت دستورالعمل های کامل بهداشتی,حضوری برگزار می شود.
سردار ملکی :با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی عراق بر ایران با جنگ جهانی اول که ۴ سال و جنگ جهانی دوم که ۶ سال طول کشید بسیار متفاوت است گفت:رزمندگان ما با کمترین امکانات نظامی با چندین کشور به ویژه آمریکا و شوروی سابق دو ابر قدرت جهان ۸ سال جنگیدند و پیروز سیاسی و نظامی این جنگ تحمیلی شدند و دفاع مقدس را به وجود آوردند بدون اینکه یک وجب از خاک کشور را به دشمن دهند.

این مسئول گفت:صدا و سیما و به ویژه رسانه های مجازی و نیز راویان دفاع مقدس نقش مهمی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس که امنیت را در کشور فراهم کردند دارند که این امنیت موجب شد بعد از ۴۱ سال دشمنان جرات نکردند با کشور ایران جنگ سرد کنند و به جنگ نرم روی آوردند.
انتهای پیام/
سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *